Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Batteri BP511 alternativ

Produkter
(logga in för att koppla)

Hellenius

Aktiv medlem
Jag skulle vara intresserad av att höra era erfarenheter av alternativa (Pirat) BP511 batterier till Canon. Vilka är ni nöjda med? Några som är helt kass? Pris/prestanda? Risker?
Har sett rekommendationer på Hama och Hähnel. Andra?
Är "100-kronors batterier" något att ha?
Tack på förhand!

Jag skulle vara intresserad av att höra era erfarenheter av alternativa (Pirat) BP511 batterier till Canon. Vilka är ni nöjda med? Några som är helt kass? Pris/prestanda? Risker?
Tack på förhand!

Jag har kört hårt med Tripoden.
Dom är suveräna. Loka bra som orginalbatterierna

Ah, jag har massa olika. Alla har funkat bra hittils, bäst är de från batteriexperten.se, och sedan handlar jag ofta på ebay också.

Har 3 eller 4 från 24 på 1800 mAh har ja för mig mer än orginal. Dem kostar 99 ett har gått sönder. Går inte ladda det.

Tack på förhand!

För ett tag sedan köpte jag en beg. Canon 20D. Fick ett bra pris och det kunde ju vara kul att testa lite annat. Nu har jag dock sålt kameran, men glömde att skicka med extrabatterierna.(hade inte skrivit nåt om dem i annonsen heller).

Hur som helst kan du få dessa om du vill, jag kör ju Sony och har ingen användning för dom. Det ena batteriet funkade bra och är under 1 år gammalt, det andra är jag inte riktigt säker på. Jag hann aldrig att testa det. Både är på 1500 mAh.

För ett tag sedan köpte jag en beg. Canon 20D. Fick ett bra pris och det kunde ju vara kul att testa lite annat. Nu har jag dock sålt kameran, men glömde att skicka med extrabatterierna.(hade inte skrivit nåt om dem i annonsen heller).

Hur som helst kan du få dessa om du vill, jag kör ju Sony och har ingen användning för dom. Det ena batteriet funkade bra och är under 1 år gammalt, det andra är jag inte riktigt säker på. Jag hann aldrig att testa det. Både är på 1500 mAh.

Ber att få tacka för input från alla som har svarat.
Det mesta verkar ju funka och det är ju endast det där 1800mAh från 24 som har strulat. Alltså verkar det värt att testa pirater!

Tack för ditt erbjudande Kent! Jag skickar PM.

ANNONS
Götaplatsens Foto