Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Batterier i batterigrepp till Nikon

Produkter
(logga in för att koppla)

realeye

Aktiv medlem
Jag har ett batterigrepp till min D90. Se länken nedan.
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=MBD80

Idag har jag bara ett batteri som sitter i batterigreppet och som är halvbra. Har tänkt köpa till ett batteri till så att jag kan köra dubbla batterier i batterigreppet. (Originalbatterier så klart)

Min fråga är följande:
Använder kameran upp ett batteri åt gången för att sedan använda nästa batteri, eller kör den lite på båda batterierna samtidigt? Då tar ju batterierna slut samtidigt?
Vilket av dessa alternativ är rätt? Någon som vet??

// Anders

Först det ena sedan det andra, så fungerar det i MB-80 till D-80 & D-90.

Batterigreppet till D300 & d700 är lite annorlunda för där sitter det ena batteriet i huset och det andra i greppet och i mjukvaran bestämmer du varifrån du skall börja och ta krämen, men som sagt även här ett batteri i taget.

Först det ena sedan det andra, så fungerar det i MB-80 till D-80 & D-90.

Batterigreppet till D300 & d700 är lite annorlunda för där sitter det ena batteriet i huset och det andra i greppet och i mjukvaran bestämmer du varifrån du skall börja och ta krämen, men som sagt även här ett batteri i taget.

Kanon!!!
Precis det svar jag ville ha :)

ANNONS
Götaplatsens Foto