Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Batterigrepp BG-E2N.

Produkter
(logga in för att koppla)

Ibanez Magnus

Aktiv medlem
Har letat mycket nu men hittar inget svar (att läsa hela 40D tråden känns lite jobbigt). Är det någon som vet ifall det nya BG-E2N har den extra AF-ON knappen som 40D har eller är det bara en vädertätad version av BG-E2?

Känns ju rätt meningslöst att köpa nytt då, om man redan har BG-E2, eller?
Känns som om AF-ON knappen på kameran blir rätt meningslös också då, menande att man måste flytta fokus till * i alla fall då ju.

Eller finns det fler skillnader än så?

All hjälp att reda ut detta vore mums.

/Magnus

AF-ON knappen saknas på BG-E2N, vilket Canon har fåt mycket kritik för.
På WFT-E3/E3A finns knappen + en massa annat. Priset är dock i proffsklass

Curt L skrev:
AF-ON knappen saknas på BG-E2N, vilket Canon har fåt mycket kritik för.
På WFT-E3/E3A finns knappen + en massa annat. Priset är dock i proffsklass

Ahh, tack för ditt svar.

Vilket mega korkat misstag av dom. Hur tänker dom, om dom ens tänker.
Då behöver man ju inte byta det i alla fall.

Man blir ju lite avtänd nu. Hela funktionen med AF-ON är ju slängd i havet.

Den andra grunkan, vad kostar den?
Vad gör den mer?

/Magnus

Tack för dina svar, Curt.

800 Euro för ett batterigrepp är ju inte intressant, det trådlösa med det intresserar mig inte ett dugg.
Fan vilken miss, snudd på hål i huvudet.

Man vill ju inte ha kameran utan grepp, 90 % av mina bilder är på höjden, men vill inte heller ha fokus på avtryckaren. Så dom har slängt dit en ny knapp man inte kan ha till något.

Eller har dom tagit bort funktionen att programmera fokus till * nu?
I så fall vill man ju inte ha kameran alls.

/Magnus

Något annat jag tycker är en miss med det nya greppet är att det, liksom det gamla BG-E2 är helt i plast. Följaktligen kommer det att flexa om man skruvar fast det på ett stativ.

Greppet WFT-E3 har magnesiumchassi likt BG-E4 (till 5D), men det snålade de bort på BG-E2N :(

ANNONS
Götaplatsens Foto