Annons

Batterigrepp Nikon F100

Produkter
(logga in för att koppla)

anni3

Medlem
Hej alla. Jag har hittat en Nikon F100 utan batterigrepp, som jag tänkte köpa, men jag vill gärna köpa batterigrepp med. Jag vet inte så mycket om batterigrepp, så jag undrar vilka modeller som passar till F100? Alltså vad heter dem? Passar de till fler modeller än F100 osv? Tack på förhand!

Hejsan, greppet till f100 heter mb-15 och det passar så vitt jag vet enbart till F100. Det borde gå att få tag i greppet rätt billigt begagnat men annars finns det några f100+mb15 ute nu (här på sidan och på blocket tex).

Saken är den att jag redan har kommit över ett F100-hus mycket billigt.. man kan ju alltid försöka köpa batterigreppet för sig av andra säljare som säljer kamera+grepp, men jag vet inte om det är så populärt alltid. Fungerar mb-10 till f100? Mb-15 är ganska dyrt nytt, såg jag :/

Tyvärr är det bara mb15 som passar f100, mb10 är enbart för f90. Men hör med dom som säljer kamera med grepp om dom kan avvara greppet för sig, aldrig fel att fråga...

Kolla även med fotoaffärer, som håller ett begagnat sortiment, ibland finns det lösa batterigrepp att få tag i den vägen. Tex kameradoktorn och schönherrs i stockholm har vid några tillfällen haft lösa batterigrepp och de säljer via webben och postorder. Även Mattssons foto i Lund har (hade?) ett hyfsat beg sortiment på Nikon prylar.

ANNONS
Götaplatsens Foto