Annons

Batterigrepp

Produkter
(logga in för att koppla)

Jesper.P

Avslutat medlemskap
Hej, jag har en Canon eos 600d och tänkte införskaffa ett batterigrepp. Jag vill helst inte spendera 1300kr på ett original Canon batterigrepp när man kan hitta likvärdiga för halva priset. Jag lyckades hitta en produkt på Amazon.co.uk som hade fått toppbetyg, men som vanligt så går det inte att skicka till Sverige. Så nu undrar jag om någon av dessa tre är värda att köpa:

http://www.24.se/batterigrepp-bge8-till-canon-eos-550d-p-13810.aspx?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt

http://www.teknikproffset.se/Batterigrepp/Batterigrepp-till-Canon-EOS-550D-600D---fjaerrkont.htm?sClickID=Prisjakt-38

http://www.batteriexperten.com/sv/artiklar/ovrigt/batterigrepp/canon-2/batterigrepp-motsvarande-bg-e8-bge8-till-canon-eos-550d.html

Det är ju väldigt svårt när det inte står något om vilket märke det är. Har någon erfarenhet av dessa eller känner ni till något annat?

Tack för svar.
 

PatrikBerg

Aktiv medlem
Jag köpte ett batterigrepp till min 450d från teknikproffset och det är mycket bra passform, sitter som gjuten. Dock hade jag lite problem med batteriindikeringen när jag hade greppet på. Tex kunde det ibland stå att det inte var något kvar, men drog man ur batterisläden och satte i den igen så va det full kräm. Detta kunde ske ibland men något som jag kunde leva med iom att jag fick det för en bråkdel av vad ett orginal kostar.

Har nu även beställt ett piratgrepp till min 60d från linkdelight.com (ebay), tycket att piratgreppen helt klart är ok som amatör om man inte måste ha 100% tillförlitlighet. Man spar ju faktiskt ganska mycket pengar.
 

Jesper.P

Avslutat medlemskap
Ok, jag visste inte att man kunde beställa ifrån Ebay i Sverige. Då kommer jag nog handla därifrån. Men finns det ingen kommentar-funktion så att man kan se hur bra produkterna är?
 

Jesper.P

Avslutat medlemskap
Nope, finns ej. Men om produkten har nåt namn så brukar man kunna googla på det.
Tack för svaren! Jag beställde ett Aputure batterigrepp från Ebay. Priset var ju 200kr billigare än om jag hade köpt den i Sverige. Jag hoppas bara att det inte tillkommer en massa skatter på produkten.
 

Emmel

Aktiv medlem
Tack för svaren! Jag beställde ett Aputure batterigrepp från Ebay. Priset var ju 200kr billigare än om jag hade köpt den i Sverige. Jag hoppas bara att det inte tillkommer en massa skatter på produkten.
Du kan nog räkna med att lägga till 30% i tull och moms när du handlar utanför EU. Sen får du se det som sparade pengar om du hade turen att slippa :)
 

Jesper.P

Avslutat medlemskap
Du kan nog räkna med att lägga till 30% i tull och moms när du handlar utanför EU. Sen får du se det som sparade pengar om du hade turen att slippa :)
Ajdå, det låter inte bra. Får man en faktura hemskickad eller hur funkar det? Hur vanligt är det att man slipper betala sånt då? Om de skulle lägga till 30% på priset så skulle det ändå vara mer än 100 kr billigare än det jag har hittat i Sverige.
 

LeifKlasson

Aktiv medlem
OM den fastnar i tullen så blir det en PG inbetalning när du hämtar ut paketet, dvs du betalar direkt i kassan.

Men, så länge det inte är för dyra saker är min erfarenhet att det mesta går igenom. Jag brukar hålla mig under 100 usd /paket, tror inte mer än 5 paket av mååånga på 8 år har fastnat.

/Leif
 

Jesper.P

Avslutat medlemskap
OM den fastnar i tullen så blir det en PG inbetalning när du hämtar ut paketet, dvs du betalar direkt i kassan.

Men, så länge det inte är för dyra saker är min erfarenhet att det mesta går igenom. Jag brukar hålla mig under 100 usd /paket, tror inte mer än 5 paket av mååånga på 8 år har fastnat.

/Leif
Ok då kan jag känna mig lugnare. Det jag beställde låg på 47 dollar så med lite tur borde jag också få det att gå igenom. Tack för svaret!
 

Kecko

Aktiv medlem
Och nästan utan undantag så skriver leverantören ned värdet på paketet(utan att man ber om det), vilket gör att även om man får betala moms så blir det bara en liten summa.
 

MagnusRi

Aktiv medlem
Är inte ett par hundra lite väl orimligt? Borde väl inte vara dyrare än att betala en räkning på posten/banken, vilket iofs är ganska dyrt det också.
 

Helmetrock

Aktiv medlem
Posten tar 100 kr för att ta betalt för tull och moms av dig.... Det är ju inte alltid man åker på tull och moms, men gör man det blir det 100 kr plus när paketet kommer med posten.
 

Jesper.P

Avslutat medlemskap
Jag tänkte bara uppdatera och säga att jag har testat mitt batterigrepp flera gånger utan några som helst problem. Jag fick hem det den 15:eek:nde om jag inte minns fel och jag beställde det den den 3:de. Det borde även tilläggas att man hade Thanksgiving fram till den 7:de och därför inte kunde skicka det tidigare.
Batterigreppet som jag köpte är ett Aputure(som enligt recensioner ska vara bland de bästa tredjepartstillverkarna) och jag fick betala 330kr för det. Jag fick inga tullavgifter på paketet.

Jag beställde nu också ett minneskort därifrån som kommer kosta mindre än hälften av det priset som finns i Sverige. Jag hoppas bara nu att jag har lika tur igen och slipper betala några extra avgifter.
 
ANNONS