Annons

Batterigreppet till 300D i min hand...

Produkter
(logga in för att koppla)

Maverick28

Avslutat medlemskap
Nu har jag fått batterigreppet till 300D i min hand.
Typiskjt att man inte plockade med kameran till jobbet just idag :-(
Vill ju testa ju ;-)

Kort fråga: Varför var batterigreppet nödvändigt för dig och inte bara ha ett (eller två) extra batteri/er. Känns smidigare för mig, men jag har förmodligen missat något?

Ett batterigrepp (eller vertikalgrepp som jag föredrar att kalla det) ger ju ett betydligt bättre grepp, då man kan stödja hela handflatan. Sen är det ju kanon när man plåtar portträtt (m.m) och plåtar vertikalt, eftersom man då har grepp och avtrykare i rätt vinkel.

Vertikalgreppet.....
Plåtar myclet stående bilder och det är just det jag vill komma åt... Extra batteri är skitsamma..
Har man vant sig vid att hålla kameran rätt utan att bryta handleden så vill jatg inte bli av med det. Har saknat det fruktansvärt mycket medans jag har haft en enklare digital. (plåtade med en Eos 5 innan)

Därav..

Ja och jag glömde en sak.. Ka´meran blir större så den passar lite bättre i mina händer som är vana vid en EOS 5:a

Köpte nyss greppet till min 10D. Det gjorde även kameran mycket enklare och rejälare att hålla i även i horisontläge. Fetare och större mojäng att plåta med liksom. Jag gillar det.

Batterigreppet till 300D är om möjligt ÄNNU dyrare än till 10D. 2795:-!!...
Greppet till en EOS300 kostar 595:- och är i princip likadant. Snacka om att marknaden styr priset...

Jag skulle aldrig kunna leva utan vertikalgreppet när jag kör handhållet, oavsett objektiv och balans. Känslar är klart bättre med det på.

ANNONS
Götaplatsens Foto