Annons

Batterihandtag till D300s

Produkter
(logga in för att koppla)
Köp orginal istället. Min erfarenhet är att det är AVSEVÄRT mycket skönare, REJÄLARE, och alltmänt BÄTTRE. Det finns piratversioner som tex har inbyggda batterier hur dumt det en låter.

Köp ett orginal, du kommer inte ångra dig ;)

jag har ett meike batterigrepp köpt från link delight på ebay
förvillande likt orginal, fast gjort i plast istället för magnesium.
bra känsla och stabilitet i det.
jag köpte med ett extra batteri, men det verkar bara ha ca 40% av orginalbatteriets livslängd (strax under 400 bilder/laddning istället för runt 1000).
behöver du ha magnesium-byggkvalitén, och ett troligtvis lite bättre väderskydd så köp orginal, annars klarar du dig lätt på ett sådant piratbatterigrepp och får nästan 2000 kr över.

har ägt ett annat piratbatterigrepp innan, till min d80, som inte höll samma kvalité, men detta kan jag rekommendera utan tvekan!

Köp orginal istället. Min erfarenhet är att det är AVSEVÄRT mycket skönare, REJÄLARE, och alltmänt BÄTTRE. Det finns piratversioner som tex har inbyggda batterier hur dumt det en låter.

Får man fråga vilka alternativ du har provat ?

Till trådskaparen kan jag säga att från nikonforum.se så har jag hört bra om ett specifikt, tom en som behöll sitt pirat och sålde sitt nikon, och även dom som tycker att det inte ens är skillnad på dom. Varför skulle nikon vara dom som är bäst på att göra batterigrepp ?

Så jag tipsar lite..ca 600kr för grepp + 2 batterier,
http://www.linkdelight.com/index.ph...EL3E-+-BL-3-Cover/Detailed-product-flyer.html

13-15$ i frakt, så då sparar man 1-3$ på att använda min ebay-länk för samma batterigrepp + batteri istället :p

jag läste lite åsikter om olika piratgrepp på bl.a dpreviews forum, och nån tyckte att avtrycket var bättre på detta än orginal, där det tydligen är väldigt lätt att trycka av oavsiktligt. i övrigt var de flesta nöjda med detta greppet, även de som hade jämfört med orginal men som inte behövde den extra hållfastheten ett magnesiumgrepp erbjuder

Detta skall du köpa!
http://global.ebay.com/Phottix_BP-D700_Grip_for_Nikon_D300_D700_MB-D10_BL-3/200412922867/item

Vi snackar 600kr inkl frakt.. då får du BL-3 fästet oxå..
Jag använder detta och märker helt seriöst ingen som helst skillnad på det och orginal. Eller jo, detta är gjort i plast och låter aningen ihåligare än orginal. Antar att det är magnesium i orginal?

Hur som helst... 600kr är inte mycke att bråka om. är av samma kvalité och samma nyans i plasten.
Mvh // Paul

det ser exakt ut som mitt BG från link delight, så köp på om du inte vill betala 2000 mer för att få det i magnesium...

jag har ett meike batterigrepp köpt från link delight på ebay
förvillande likt orginal, fast gjort i plast istället för magnesium.
bra känsla och stabilitet i det.
jag köpte med ett extra batteri, men det verkar bara ha ca 40% av orginalbatteriets livslängd (strax under 400 bilder/laddning istället för runt 1000).
behöver du ha magnesium-byggkvalitén, och ett troligtvis lite bättre väderskydd så köp orginal, annars klarar du dig lätt på ett sådant piratbatterigrepp och får nästan 2000 kr över.

har ägt ett annat piratbatterigrepp innan, till min d80, som inte höll samma kvalité, men detta kan jag rekommendera utan tvekan!

Jag håller fullständigt med. Jag har både ett MB-D10 och ett Meike till mina D300 och D700. Jag har inte riktigt vågat använda Meiken för mycket på min D700, om det skulle hända något. Men på D300 har det funkat felfritt. Det kan jag inte ens säga om MB-D10 på D700. Ibland så "hittar" det inte mina batterier, trots att de är i. Dessutom så tycker jag att Meikes grepp är lättare att använda och är lättare. Och betydligt billigare...

Batterihandtag

Hej
Tack för alla svar. Känns som om det skulle vara värt att testa ett pirat om det stannar vid 600 kr.
Dock har många av er dåliga erfarneheter också..

Får helt enkelt fundera ett tag och bara ta ett beslut..

Tack igen alla..

Att det finns dåliga betyder inte att det inte finns bra :)

Fotofyndet.se köpte jag mitt d90-batterigrepp ifrån. Enligt sidan så är det exakt samma grej som Nikons förutom att det har ett annat namn på sig och att det kostar några hundralappar billigare.
Var till och med förbi fotokungen dagen efter jag fått mitt grepp och kände på ett orginalgrepp, och det var exaaaaakt samma grej.

Så jag antar att D300an från samma sida också är en exakt kopia av Nikons orginalgrepp fast några hundrallappar billigare.
Så där ligger väl min rekommendation iaf!

Edit: Kollade precis upp priset på Nikons orginalgrepp till D300 och såg att det faktiskt är halva priset på Fotofyndet. För bra för att vara sant eller bara överpris på Nikons prylar som vanligt? :\

ANNONS
Götaplatsens Foto