Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Batterikapacitet Canon Eos 400D

Produkter
(logga in för att koppla)

Helena79

Aktiv medlem
Hej!

Sugen på ny kamera, men undrar hur många bilder man kan knäppa på varje laddning batterier? Undiefär. Håller de länge? Måste man ladda ofta??

Tack för svar....

Allt är ju relativt... men jag tror den klarar över tusen bilder på en laddning. Beror ju på om du använder den inbyggda blixten också, då drar det ju lite mer ström. Men jag hade en 350D förut, föregångaren alltså. Den behövdes aldrig laddas tyckte jag...

Helena79 skrev:
Hej!

Sugen på ny kamera, men undrar hur många bilder man kan knäppa på varje laddning batterier? Undiefär. Håller de länge? Måste man ladda ofta??

Tack för svar....

Jag vet inte exakt men jag upplever aldrig batterikapaciteten som något problem. Jag har tagit ca 10 000 bilder med min 400D på ett år och jag tror inte jag behövt ladda batterierna mer än 6-7 gånger (jag har batterigrepp med dubbla batterier).

Mvh
Adners

Jag tycker den har en tillräckligt bra kapacitet. Trots att jag har ett extra batteri har jag aldrig behövt byta trots att jag har kört ett antal heldagssessioner i gömsle med många hundratals bilder....

Den går snabbt ner i ett slags viloläge även om man lämnar den på, som man ögonblickligen väcker den ifrån när man gör något med kameran (exempelvis trycker ner avtryckaren till focuseringsläge).

Mvh/Bengt Falke

ANNONS
Götaplatsens Foto