Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Batterikapacitet Canon Eos 400D
- Trådstartare Helena79
- Start datum
AFJ
Aktiv medlem
Helena79 skrev:
Hej!
Sugen på ny kamera, men undrar hur många bilder man kan knäppa på varje laddning batterier? Undiefär. Håller de länge? Måste man ladda ofta??
Tack för svar....
Jag vet inte exakt men jag upplever aldrig batterikapaciteten som något problem. Jag har tagit ca 10 000 bilder med min 400D på ett år och jag tror inte jag behövt ladda batterierna mer än 6-7 gånger (jag har batterigrepp med dubbla batterier).
Mvh
Adners
falke
Aktiv medlem
Jag tycker den har en tillräckligt bra kapacitet. Trots att jag har ett extra batteri har jag aldrig behövt byta trots att jag har kört ett antal heldagssessioner i gömsle med många hundratals bilder....
Den går snabbt ner i ett slags viloläge även om man lämnar den på, som man ögonblickligen väcker den ifrån när man gör något med kameran (exempelvis trycker ner avtryckaren till focuseringsläge).
Mvh/Bengt Falke
Den går snabbt ner i ett slags viloläge även om man lämnar den på, som man ögonblickligen väcker den ifrån när man gör något med kameran (exempelvis trycker ner avtryckaren till focuseringsläge).
Mvh/Bengt Falke