Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony A6700

Produkter
(logga in för att koppla)

tagg50

Medlem
Hej! Köpt ny Sony A6700 kamera och den har inte USB laddning, batteri måste plockas ut för att ladda och det är ok, men när jag fotar ute och kommer hem då vill jag föra över bilder från kamera till dator med Wi-Fi eller bluetooth hur gör man det jag parade ihop kamera med datorn men det händer inget be någon förklara steg för steg inte så jätte kunnig på dagens teknik men vill lära mig. Mvh
 
Ska du ta in bilderna i datorn är det för långsamt och batterikrävande att använda Wi-Fi eller Bluetooth. Bästa alternativet är att ta ut kortet och använda en kortläsare. Näst bästa alternativet du har är att koppla kameran med en USB-kabel till datorn (det är möjligt att du i en meny också måste berätta för kameran om den ska bete sig som en kortläsare när du ansluter den). Vill du överföra enstaka bilder till din telefon eller läsplatta kan du använda dig av Wi-Fi eller Bluetooth, men då brukar det behövas en app för det, och då brukar det vara en app som kameratillverkaren tillhandahåller.
 
Ska du ta in bilderna i datorn är det för långsamt och batterikrävande att använda Wi-Fi eller Bluetooth. Bästa alternativet är att ta ut kortet och använda en kortläsare. Näst bästa alternativet du har är att koppla kameran med en USB-kabel till datorn (det är möjligt att du i en meny också måste berätta för kameran om den ska bete sig som en kortläsare när du ansluter den). Vill du överföra enstaka bilder till din telefon eller läsplatta kan du använda dig av Wi-Fi eller Bluetooth, men då brukar det behövas en app för det, och då brukar det vara en app som kameratillverkaren tillhandahåller.
Tack ! Vet inte om det finns någon USB uttag på själva kamera? Men det är bäst att ta ut minnes kort och stoppa i dator och överföra! Tack för bra tips!
 
Sony A6700 har definitivt laddning över usb-c men de skickar inte med en laddare. Den behöver vara en PD laddare med högst troligtvis så det fungerar nog inte med vilken laddare som helst.

Av samma anledning finns det absolut ett usb uttag på kameran.
 
Enligt manualen ska det gå att ladda batteriet i kameran med valfri laddare eller batteripack. Det går också strömförsörja kameran med ett batteripack eller en "vanlig" 5V-laddare enligt manualen.
 
ANNONS