Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Batteritid 7D

Produkter
(logga in för att koppla)

Rommel

Avslutat medlemskap
enlig CIPA är det 800 bilder på en laddning. Vad har Ni för erfarenhet hur länge den klarar?

/Stefan

Leker man mycket, på grund av att kameran är ny och måste utforskas, så en 75-100 bilder.

Nä, jag skojar inte.

Men det blir bättre när man fotograferar med den istället. Fast jag leker fortfarande för mycket för att få 800 bilder, tror jag.

Det beror ju helt på, kör man med 8 bps och inte tittar på LCD-skärmen så kan man komma upp i över 800 bilder utan problem. Första laddningen så kom jag dock upp i ca 150 bilder men då var jag inne i menyerna och rotade samt tittade väldigt mycket på LCD-skärmen. Jag testade också Live-View och filmade lite.

Kyla påverkar givetvis batteritiden också.

//Daniel

Jag fotade ca. 700 bilder i helgen i minusgrader och skum belysning och jag har fortfarande två staplar på batterindikatorn.

ANNONS
Götaplatsens Foto