Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Bearbeta flera foton på en gång???

Produkter
(logga in för att koppla)

Satto

Medlem
En fråga: Jag undrar om det är någon som testat att bearbeta typ 20 foton på en gång i först ACR och sedan vidare i PhotoShop CS4?
Hur funkar det och hur gör man?
Jag har kommit så långt att jag har alla 20 fotona i PhotoShop CS4 och vill nu på något vis markera alla för att göra dom klara för webben. Man vill byta färgprofil, storleksförändra och sist då oskarp mask t.ex.
Tacksam för snabb replay om du har svar på min undran.
/// Monika

En fråga: Jag undrar om det är någon som testat att bearbeta typ 20 foton på en gång i först ACR och sedan vidare i PhotoShop CS4?
Hur funkar det och hur gör man?
Jag har kommit så långt att jag har alla 20 fotona i PhotoShop CS4 och vill nu på något vis markera alla för att göra dom klara för webben. Man vill byta färgprofil, storleksförändra och sist då oskarp mask t.ex.
Tacksam för snabb replay om du har svar på min undran.
/// Monika
Jag är inte kung på detta men jag sparar mina filer till jpg direkt från ACR då jag alltid jobbar under tidspress. Behöver jag göra annat med filerna (typ batch-stil) så kör jag antingen ett litet program som heter bidsizer www.photo-freeware.net/bdsizer.php eller kör ett action i PS

Du kan göra allt detta i ett svep med CS4. Gör funktionsmacro till oskarp mask.
I menyn Arkiv -> Script -> Bildprocessor
Där finns mycket smått o gott.

ANNONS
Götaplatsens Foto