Annons

Begagnad D60

Produkter
(logga in för att koppla)
Argh, vad är rimligt att bjuda för en begagnad D60 med VG till? Jag vet inte dess skick ännu, men måste ju börja nånstans...

rimligt

Jag har sett dem i DK begagnade för 5-6 kg med grepp, oftast säljs husen rena (och utan minne, eller ett litet minneskort) eftersom de flesta som säljer bytt upp sig och behåller objektiv och tillbehör, men uppemot 10 kg skr för ett hus med hygglig lins och rejält minneskort och grepp är väl rimligt, dessa grejor kostar ju en del och greppet går att använda eller sälja senare, de kostar ju ett par spänn. såg en D60 som jag ville köpa med 50 mm lins, 256 Mb kort och grepp för 6 kg danska kronor, men det var sålt när jag skulle ha det, tänkte ta lins och grepp till min 10D och sedan sälja huset rent.

/crs

Re: rimligt

afterpix skrev:
Jag har sett dem i DK begagnade för 5-6 kg med grepp ... 10 kg skr för ett hus med hygglig lins ..... 256 Mb kort och grepp för 6 kg danska kronor
/crs

5-6000 kr förkortas oftast som 5-6 kkr .. Hur många kilogram pengarna väger är oftast egalt ;)

I övrigt ett informativt inlägg :)

Gunnar D skrev:
Hur många kronor går det på ett kilogram?

Ca: 142 st.. vilket borde innebära att en D60 tillsammans med grepp och optik kostar 1420:-

Dock är detta inte ett exakt mått, eftersom kronans vikt får lov att avvika med 2%

Har man då otur, och betalar med "lätta kronor" så får man ge 1423:-

Men betalar man med tunga kronor så slipper man undan med 1417:-

DET var inte dyrt ;p

/PS..totalt onödigt inlägg, men dock ett svar på Gunnars fråga ;)

Bra svar jeppe :) Man får väl ta och gå ut på stan och roffa åt sig av fly me's reklam enkronor. Dom skulle tydligen ha ca 100000 som dom skulle dela ut så det är bara ut och smyga förbi fram och tillbaks och plocka åt sig.

Vad är det som är sämre/annorlunda på D60 än på 10D? Har själv funderat på en sådan eftersom priset är lite attraktivare och den rimligtvis borde vara lite rejälare.

10D har 7 fokuspunkter, D60 3 st
10D lite snabbare sekvenstagning, svenska menyer (?!?!) och jag TROR att den klarar 2-4 GB Microdrives.
+ lite annat

Jag tycker dock D60'an känns rejälare. (Subjektiv bedömmning, har en själv)

/ E

Den största skillnaden ligger i AF, dels i hastighet och dels i svag belysning.

Signalbehandlingen är bättre hos 10D, vilket medför brusfriare bilder. Sen är materialvalet bättre i 10D.

Men ett pris på 5-6000:- för en D60 i bra skick med inte allt för många exoneringar på ett bra pris.

ANNONS
Götaplatsens Foto