Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Begagnat motljus skydd till Ef 400/2,8 II USM
- Trådstartare stensth
- Start datum
ErlandH
Aktiv medlem
Nja, eftersom objektivet inte finns på marknaden ännu är det nog svårt att få tag i motljusskydd.Vet någon om det är möjligt att få tag på ett motljus skydd till ett EF 400/2,8 II USM?
Om du menade den äldre modellen går det att beställa ett (svindyrt) motljusskydd från Canon hos de flesta fotohandlare. Att hitta ett begagnat är förmodligen omöjligt, eftersom det är sällan de "blir över". Och eftersom objektivet är ganska ovanligt tror jag det är svårt att hitta billiga pirattillverkade på Ebay osv. Men man kan ju alltid kolla.
skogsbaronen
Aktiv medlem
Googlade fram att det är ett ET-131B eller ET-131B II du söker (båda passar). Mer än så kan iaf inte jag hjälpa till med.
Anders Östberg
Guest
En variant om du inte får tag i ett motljusskydd kan vara detta mjuka skydd:
http://www.outdoorphotogear.com/store/aquatech-soft-hood-collapsible-hood-for-long-lenses.html
Också dyrt men en fjärdedel ungefär av Canons motljusskydd.
http://www.outdoorphotogear.com/store/aquatech-soft-hood-collapsible-hood-for-long-lenses.html
Också dyrt men en fjärdedel ungefär av Canons motljusskydd.
jonsson-krister
Aktiv medlem
Hej!
Vet någon om det är möjligt att få tag på ett motljus skydd till ett EF 400/2,8 II USM?
Mitt gick sönder i fästet idag...![]()
Vad exakt är det som har gått sönder?
Om det bara är skruven och spännklacken så finns det nya att få tag på. Finns att beställa från Canon.
/Krister Jönsson
robert nordin
Aktiv medlem
Nja, eftersom objektivet inte finns på marknaden ännu är det nog svårt att få tag i motljusskydd.
Om du menade den äldre modellen går det att beställa ett (svindyrt) motljusskydd från Canon hos de flesta fotohandlare.
/QUOTE]
Han utelämnade ju IS..., vilket ju torde betyda att han avser just det äldre mk2 utan IS.
ErlandH
Aktiv medlem
Ooops... Du har förstås rätt, jag var helt ute och cyklade. Ber om ursäkt!Han utelämnade ju IS..., vilket ju torde betyda att han avser just det äldre mk2 utan IS.
Fast fortfarande tror jag nog det är väldigt svårt att hitta begagnade motljusskydd, speciellt till ett så ovanligt objektiv.
stensth
Aktiv medlem
Det har blitt slått ut en bit av plasten, där hela fästskruven har följt med i det stycket som har lyckats gå sönder. Kanske har den varit trasig en gång tidigare. Svårt att se.
På det motljus skyddet som sitter på så står det 161B II.
Får se om det kanske går att limma. Annars så får jag hoppas på att nån som har råkat förstöra objektivet säljer motljusskyddet nån gång i framtiden på ebay.
På det motljus skyddet som sitter på så står det 161B II.
Får se om det kanske går att limma. Annars så får jag hoppas på att nån som har råkat förstöra objektivet säljer motljusskyddet nån gång i framtiden på ebay.