Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Begagnat motljus skydd till Ef 400/2,8 II USM

Produkter
(logga in för att koppla)

stensth

Aktiv medlem
Hej!

Vet någon om det är möjligt att få tag på ett motljus skydd till ett EF 400/2,8 II USM?
Mitt gick sönder i fästet idag... :(

Vet någon om det är möjligt att få tag på ett motljus skydd till ett EF 400/2,8 II USM?
Nja, eftersom objektivet inte finns på marknaden ännu är det nog svårt att få tag i motljusskydd.

Om du menade den äldre modellen går det att beställa ett (svindyrt) motljusskydd från Canon hos de flesta fotohandlare. Att hitta ett begagnat är förmodligen omöjligt, eftersom det är sällan de "blir över". Och eftersom objektivet är ganska ovanligt tror jag det är svårt att hitta billiga pirattillverkade på Ebay osv. Men man kan ju alltid kolla.

Googlade fram att det är ett ET-131B eller ET-131B II du söker (båda passar). Mer än så kan iaf inte jag hjälpa till med.

Nja, eftersom objektivet inte finns på marknaden ännu är det nog svårt att få tag i motljusskydd.

Om du menade den äldre modellen går det att beställa ett (svindyrt) motljusskydd från Canon hos de flesta fotohandlare.
/QUOTE]

Han utelämnade ju IS..., vilket ju torde betyda att han avser just det äldre mk2 utan IS.

Det har blitt slått ut en bit av plasten, där hela fästskruven har följt med i det stycket som har lyckats gå sönder. Kanske har den varit trasig en gång tidigare. Svårt att se.

På det motljus skyddet som sitter på så står det 161B II.

Får se om det kanske går att limma. Annars så får jag hoppas på att nån som har råkat förstöra objektivet säljer motljusskyddet nån gång i framtiden på ebay.

ANNONS