Advertisement

Annons

Behöver hjälp..

Produkter
(logga in för att koppla)

Jamesblond

Ny medlem
Hej..

Har tidigare använt mig av elements men provar just nu en tryout version av cs5..
Problemet är att kan inte se bilden på skärmen, bara namnet på den.. Troligen är det bara jag som inte kan alla inställningar på cs5 och har varit och pillat på fel knapp..
Skickar en skärmdump..

Bilagor

• Jag_blir_tokig.jpg
    Jag_blir_tokig.jpg
    11.6 KB · Visningar: 246
Öppna bilden igen, blir nog enklare, det syns dåligt på skärmdumpen vad som kan vara fel, men du ser ut att ha ett extralager under bilden ( när man tittar på lagerpaletten ), kan vara det som spökar ( du kan pröva att kasta det också ).

Hej..
Tack för ditt svar..
Provade men det gick inte.. Den lilla vita texten på skrivbordet är namnet på bilden..
När jag drar ut den på skrivbordet syns bilden men så fort jag släpper musen försvinner bilden och kvar blir bara en grå ruta med bildnamnet.. :-(
..Skumt, aldrig råkat ut för det förut..

Bilagor

• bildlös.jpg
    bildlös.jpg
    12.9 KB · Visningar: 180
Jag skulle gissa på hårdvaruaccelarationen inte är riktigt funkis. Jag har sett detta i mediaspelare på extrern monitor. Googla efter hur man stänger av hårdvaruaccelerationen och prova. CS5 har ju stöd för grafikkortsberäkning. Om det inte funkar med att stänga av i windows (om det är det du har?), kolla i BIOS om det finns nån sådan inställning. Är det ett AGP-kort kan man ställa ner accelerationen till ett. Vad som är rätt lösning för ditt problem vet jag inte, men det kan vara ett sätt att felsöka.

Om det funkade en stund i CS5 och du ändrade nått kan du resetta inställningar genom att hålla ner shift-crl-alt när du startar photoshop.

ANNONS
Götaplatsens Foto