Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Behöver tips på billig videokamera

Produkter
(logga in för att koppla)

Olle321

Aktiv medlem
Försöker hitta ngt billigt för endast "talking head"-video med en lins motsvarande ca 24 mm (fullformat). Mina idéer har tagit slut och jag behöver lite tips.

Krav:
- inspelningstid mer än 30 min (då går t ex gamla Canon-kameror bort).
- 1080 p räcker
- APS-C eller rentav MFT funkar
- Utbytbar lins motsvarande ca 24 mm fullformat, men det viktiga är att det finns gängor så en fast lins hade funkat i sådana fall bara den är vid nog.
- Hyfsad bildkvalitét och inget sönderprocessat med konstiga färger där man ser ut som en rynkig gris i nyllet.
- Helst stabil autofokus som funkar på en relativt stillasittande person.

Hade en Canon 5D ii som hade det mesta men den slutar spela in efter 30 min, så den är nu såld.

Hittar jag inget billigt kan jag lika gärna köpa t ex en Sony ZV-E10 ii för 750 € på e-Infinity, och begagnade kameror verkar tyvärr gå för ganska mkt så jag står just nu i valet o kvalet vilken väg jag ska gå.

Panasonic Lumix GH4 borde funka bra och gå att köpa billigt. Panasonics egen billiga kitzoom 14-42 är helt okej, och Olympus fasta 12/2,0 är jättefin.

Panasonic Lumix GH4 borde funka bra och gå att köpa billigt. Panasonics egen billiga kitzoom 14-42 är helt okej, och Olympus fasta 12/2,0 är jättefin.
Riktigt bra tips där! Har satt bevakning på Blocket på den. Hittar jag ett bra ex till rätt pris, så är det nog läge att slå till. Spännande kamera!

ANNONS
Götaplatsens Foto