Annons

Beslutsångest RF 400 2,8

Produkter
(logga in för att koppla)

wozzie

Aktiv medlem
Har ett litet dilemma,är intresserad av ett rf400 f2,8 för fågelfoto +extendrar. Räckvidd 400 kan kanske vara lite "kort" men vill inte släpa på ett 600.
En fundering är om man förlorar mycket skärpa speciellt med2* extendern.
Jag har idag rf 100-500 och vill inte hänga på extender på den bla pga liten bländare :-( ,
allternativt skaffa en R5 II för att kunna croppa ist, lite klent med pixlar i R3,
eller vänta på RF 300-600 f4 el.5,6 eller vad det nu blir ?
MVH Wozzie

Har ett litet dilemma,är intresserad av ett rf400 f2,8 för fågelfoto +extendrar. Räckvidd 400 kan kanske vara lite "kort" men vill inte släpa på ett 600.
En fundering är om man förlorar mycket skärpa speciellt med2* extendern.
Jag har idag rf 100-500 och vill inte hänga på extender på den bla pga liten bländare :-( ,
allternativt skaffa en R5 II för att kunna croppa ist, lite klent med pixlar i R3,
eller vänta på RF 300-600 f4 el.5,6 eller vad det nu blir ?
MVH Wozzie
Hej Jag har ett EF 400 2,8 version 3. Alltså i princip samma som RF objektivet. Om man använder konverter. Jag använder idag EF extendrar och 1,4 är bra, 2 softar en del plus att autofokusen blir lite slöare. Det är ett fantastiskt objektiv. Bländare 2,8 är en väldigt stor skillnad mot 100-500 objektivet. Jag funderar på att sälja det om du skulle vara intresserad så kontakta mig.

Hej Jag har ett EF 400 2,8 version 3. Alltså i princip samma som RF objektivet. Om man använder konverter. Jag använder idag EF extendrar och 1,4 är bra, 2 softar en del plus att autofokusen blir lite slöare. Det är ett fantastiskt objektiv. Bländare 2,8 är en väldigt stor skillnad mot 100-500 objektivet. Jag funderar på att sälja det om du skulle vara intresserad så kontakta mig.
Hejsan, ok,lite slöare misstänkte jag att det skulle bli men rf har dubbla kontakter för snabbare autofokus, men vill ju ha bra skärpa även med 2× ext. Men naturlagarna sätter gränser.
Blir det ett 400 så blir det nog ett rf iaf även om det är sjukt dyrt. Kostar att ligga på topp,men dit kommer man nog inte :-]

ANNONS
Götaplatsens Foto