Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Beställa 350D med tillbehör från pixxass.de????

Produkter
(logga in för att koppla)

Fotobias

Aktiv medlem
Nu är jag nära att beställa min första DSLR!

Vill ju inte göra bort mig... vad tror ni om att beställa följande från tyskland (pixxass.de):

Canon EOS 350D Body 718.00EUR
Sigma 18-50/2.8 DC EX digital Canon 468.00EUR
SanDisk CF 1GB Ultra II 92.00EUR
Hoya UV Filter M 58 11.00EUR

Totalt: 1,289.00EUR = ca 11600:- plus frakt


Samma kit hos cyberphoto: ca 14000:- plus frakt


Allt skall finnas i lager enligt hemsidan...
Borde jag ändra något i beställningen (budget dock låst!)??
Något viktigt att tänka på??
Är det bara att köra på???
 
Jag kan bara meddela att vår beställning från pixxass funkade bra, men det tog lite tid.

Obs: fyll inte i att du ska betala mottagarens kostnader. Det råkade jag göra.
 
jag beställde från Technik Direkt och det fungerade bra och billigt. Har du jämfört med dem?
 
dl_4711 skrev:
Jag kan bara meddela att vår beställning från pixxass funkade bra, men det tog lite tid.

Obs: fyll inte i att du ska betala mottagarens kostnader. Det råkade jag göra.



Det tog lite tid, hur lång tid menar du med det?

/Niclas
 
Ok, hur lång tid är "lite tid"???

Tog det dit trots att det stod att det fanns i lager (dvs: kan man lita på hemsidans uppgifter)???
 
Fotobias skrev:
Ok, hur lång tid är "lite tid"???

Tog det dit trots att det stod att det fanns i lager (dvs: kan man lita på hemsidans uppgifter)???

Det tog alltså tid från det att de skeppade till att man fick grejerna, 9 dagar tror jag. Orsaken är att de skeppar med postpaket och tiden paketet ligger hos IPS (Internationalen Paketstation eller nåt sånt) är odefinierad.

Det vi beställde fanns i lager förutom en kamera som det stod "kommer i lager inom kort" på. Den kom efter en dag och då skeppades grejerna ögonabums.
 
Jag la en liknande beställning hos Digitalpear. Se jämförelse: http://www.geizhals.net/eu/a139446.html
Förskottsbetalningen tog 3-4dagar. De svarar snabbt, verkar ha koll på sitt lager och leveranser och gav ett seriöst intryck. Bra info om hur beställningen fortskrider. Pixxass har ungefär samma betyg som Digitalpear hos Geizhals. Det fungerade bra för mig.
 
TechnikDirekt

http://se.pricerunner.com/forum/viewtopic.php?t=12447
från 2005-04-18

Det tyska hemelektronikföretaget Teknik Direkt har bett om att bli bortplockade från Pricerunner.se tills vidare. Anledningen är att företaget tvistar med den svenska skattemyndigheten om vilken momssats man skall tillämpa när man säljer varor till svenska konsumenter.
I väntan på ett beslut tar vi därför bort Teknik Direkt från vår svenska webbplats


Hur är det med de andra tyska butiker?
Skall vi fortsätta rösta för EU? :(
/Fred
 
Anledningen att TechnikDirekt har problem är väl att de säljer så mycket till Sverige numera att de kommit över momsgränsen (upp till en viss exportsumma gäller säljlandets moms, över den summan gäller svensk moms). Andra tyska leverantörer säljer ju inte alls lika mycket till Sverige, så det är inga problem.

TD har helt enkelt blivit för stora i Sverige och då slår EUs nationella skyddsregler till, precis som det ska vara.
 
Fotobias skrev:
Nu är jag nära att beställa min första DSLR!

Vill ju inte göra bort mig... vad tror ni om att beställa följande från tyskland (pixxass.de):

Canon EOS 350D Body 718.00EUR
Sigma 18-50/2.8 DC EX digital Canon 468.00EUR
SanDisk CF 1GB Ultra II 92.00EUR
Hoya UV Filter M 58 11.00EUR

Totalt: 1,289.00EUR = ca 11600:- plus frakt


Samma kit hos cyberphoto: ca 14000:- plus frakt


Allt skall finnas i lager enligt hemsidan...
Borde jag ändra något i beställningen (budget dock låst!)??
Något viktigt att tänka på??
Är det bara att köra på???

Vill bara veta hur det har gått, har nämligen tänkt att beställa ett exakt likadant paket.

Har du fått grejerna och hur upplevde du köpet?

Vad vart frakten?

MVH

Tomas
 
Tror du kommer bli väldigt nöjd med det paketet.

Vore jättebra om du kunde skriva i denna tråd när grejerna anlänt. Funderar själv på att beställa ett 350D hus från pixxass

/Anders
 
Re: Re: Beställa 350D med tillbehör från pixxass.de????

Väldigt tråkigt att Technikdirekt har "stängt" handeln med svenskar. Det borde styras av hur mycket varje person får handla utanför sitt eget land per år istället eller liknande.

Det finns många intressanta alternativ i tyskland, men TD är kanske en av de som har godast rykte och sortiment.

Tisch skrev:
Vill bara veta hur det har gått, har nämligen tänkt att beställa ett exakt likadant paket.

Har du fått grejerna och hur upplevde du köpet?

Vad vart frakten?

MVH

Tomas

Om han inte visste ifall han skulle beställa 29/4, hur stor är möjligheten att han har fått grejorna 30/4???
 
Än har jag inte lagt någon beställning... men hittills står paketet fast som jag inledde tråden med.

Jag meddelar när något händer!
 
Hur mycket i frakt från de?

Hej hur mycket kostar fraketn för ett paket med kamera och objektiv från Tyskland?
 
Svaret på den här frågan kan jag säkert hitta någon annanstans på FS, men hur blir det med momsen när man beställer från Tyskland?
 
Pepelopones skrev:
Svaret på den här frågan kan jag säkert hitta någon annanstans på FS, men hur blir det med momsen när man beställer från Tyskland?

Man betalar tysk moms, det brukar ingå i priset på webben (men kolla gärna).
 
Re: Re: Re: Beställa 350D med tillbehör från pixxass.de????

Foto-Gabbe skrev:
Väldigt tråkigt att Technikdirekt har "stängt" handeln med svenskar. Det borde styras av hur mycket varje person får handla utanför sitt eget land per år istället eller liknande.

Var kan man få mer information om detta. Jag planerar att köpa från teknikdirekt både på grund av priset och deras breda sortiment lockar.
 
ANNONS