Annons

Betalningskrav på 12.000 för bildstöld! vad fan är detta?!

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

cocuyo

Avslutat medlemskap
skrämma felande? jobbar du som advokat eller? han har begått upphovrätts brott när han använde en bild utan tillstånd o personen ifråga säljer raskatter som sälj för upp till 18000 kr st o att då inte kunna betala för en bild är bara pinsamt.
Det som "Bildombudsmannen" sysslar med liknar mer inkassoverksamhet än juridisk hjälp vid upphovsrättsbrott. Jag avråder bestämt från all kontakt med Bildombudsmannen Staffan Teste AB i alla ärenden som rör upphovsrättsbrott. Man kan vända sig direkt till tingsrätten eller ta hjälp av en seriös jurist om man anser sig behöva stöd av jurist.

Och därmed tvivlar jag lite grann på att "Bildombudsmannen" håller sig inom lagens ramar med sin verksamhet. Det krävs särskilt tillstånd och ställs större krav på inkasso än på de flesta andra verksamheter.
 

KGS

Aktiv medlem
jag tror knappast jag behöver någon hjälp av dig med något överhuvudtaget. Är du överhuvud taget en yrkesfotograf som lever på bara fotot? jag tvivlar fett om jag ska utrycka mig snällt.
Skulle du, efter att ha läst tråden, anlita "BO" för att jaga en icke-kommersiell bloggare?
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Nu stänger vi den här tråden - huvudämnet har ältats många varv nu utan större koncensus, sidoämnena florerar och det verkar ha övergått i en debatt om "Tammy-fallet" där de (få) diskussionsdeltagarna ofta är nära personangrepp. Så vi avslutar här, så får ni starta mer specifika trådar, om det känns aktuellt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS