Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bg-E3 slut överallt?

Produkter
(logga in för att koppla)

eTeR

Medlem
Beställde ett batterigrepp till min eos 350d för ett bra tag sen. Jag har ännu inte fått det och jag ringde tillbaka till alfadigi och frågade när de skulle få in det. De svarade att de inte visste och att jag skulle ringa och fråga canon så det gjorde jag. Där ville de inte berätta det för mej p.ga. "konkurrensskäl".

Nu har jag kollat runt lite överallt på nätet och det verkar vara slut på de flesta ställena. Är det någon som vet när det kommer flera till Sverige???

Vad jag hört canon varit tvungen att dra tillbaka det pga konstruktionsfel, samt att i december räknar dem med att det ska finnas tillgänligt igen...

men detta är bara ett rykte jag hört

Tänkte precis ställa samma fråga, har varit runt och letat överallt men det verkar omöjligt att få tag på. Dock finns det en mängd paket (kamera+glugg+batteripack) tillgängliga så borde inte även dessa varit indragna om det var fel i produkten?

Hör gärna av er med mer tips var de kan finnas (Sthlm eller postorder). Vill ha nu :)

Testa sök lite i forumet. Vill minnas att det iaf varit uppe två trådar på senare tid i ämnet. I trådarna har det funnits tips om var man får tag på greppen. Jag fick tag på mitt via Fotohörnan i Umeå till exempel...

tja jag skulle ju kunna köpa det på expert här i stan för 2700:- men det har jag ingen lust med när jag vet vad det kostar på nätet..

Jag har redan läst den gamla tråden men jag skulle kolla om någon visste mera nu i dagsläget.

Kruxet är att alla tipsen i de gamla inläggen idag har lagersaldo: 0 och lång leveranstid. Även Komplett har inga på lager.

Är det många som haft problem med sina batteripack? Läste att det fanns ett vanligt problem med att batterinivån visade fel i kameran, och ska fixas till Jan -06 (ej bekräftat från Canon dock), och det känns ju som en oändligt lång tid...

Jag har haft mitt batteripack sen i somras (till 350D) och inte haft ett enda problem.
Jag trodde också det var batteripacket till 20D som strulat.

//Liza

Kan rekommendera www.fotovideo.no, köpte ett från dem för 769 norka kronor! Dock så e det ju tull från norge, men man har ju tur ibland och tullen missar ens paket;)
Leverans från dem var på 3rdagar från att jag beställde.

Verkar som många affärer har väldigt långa köer på batteripacket.

Gick av en slump in på Expert (Fridhemsplan) och där hade de en hel bunt. 1295 kr bara att gå in och hämta :)

Igår den 5/10 skedde det en hel del leveranser av BG-E3 till fotobutiker i Göteborgsområdet.
Dessa är de första leveranserna av BG-E3 på länge (enl. vad jag hört från olika fotohandlare).

Då köerna är långa, kan det trots detta fortfarande vara svårt att få tag på BG-E3 efterssom nästan alla levererade exemplar är bokade/sålda.

Om denna leverans kommer att följas av fler innom en snar framtid vet jag inte, och de fotohandlare jag talat med har heller inte fått någon information om detta. Men som sagt, det levererades ett stort antal BG-E3 till åtminstonde tre olika fotoaffärer i GBG igår.

Förhoppningsvis är detta slutet på den enorma BG-E3 brist som rått de senaste månaderna.

ANNONS
Götaplatsens Foto