Annons

bilder i forumet

Produkter
(logga in för att koppla)

David G

Aktiv medlem
Testade den automatiska krympningen av bilder i forumet, men varför krymps en bild som redan har max-sidan 400 pixlar till 399?
Bilden var 400x266 men blev 399x265.

Och varför försvinner EXIF? Och varför går det inte att ladda upp en bild två gånger i olika diskusioner?

Edit: Nu blev det visst storleken rätt, men här blev bilden på min röthink krympt:http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=97125#post1202721

Bilagor

• PICT4202-test.jpg
    PICT4202-test.jpg
    75.7 KB · Visningar: 150
Stora bilder krymps ju rätt rejält till under 30KB så borde det inte också vara en varningstext i uppladdningsrutan om att bilder som är stora blir förminskade och hårt komprimerade? och att EXIF försvinner?

Här en bild som frånörjan är 3,7MB 3008x2000 pixlar:

Bilagor

• PICT4185.jpg
    PICT4185.jpg
    26.9 KB · Visningar: 118
Det går kanske att trimma komprimering och lite så i forumet, men vi har inte lagt någon tid på det än. Forumet är ju inte tänkt att vara den primära kanalen för att publicera bilder - till detta har vi de egna albumen, bildpooler och grupper.

Din fina röthink syns rätt bra ändå tycker jag :)

En annan fråga, provade nyss att lägga in en bild i ett forum men det gick inte. Kom upp ett felmeddelande att bilden redan laddats upp i ett annat forum. Hur ska jag göra för att kunna ladda upp bilden i det forum jag vill ha den i?

En annan fråga, provade nyss att lägga in en bild i ett forum men det gick inte. Kom upp ett felmeddelande att bilden redan laddats upp i ett annat forum. Hur ska jag göra för att kunna ladda upp bilden i det forum jag vill ha den i?
Ja det där är lite struligt - en begränsning i forumprogramvaran man inte lätt kan stänga av.

Testa att döpa om bildfilen inför nästa uppladdning, eller om inte det går göra någon minimal förändring av den.

haha, jo visst är den vacker min hink, men jag skulle gärna se att EXIf var kvar på bilderna, i övrigt är jag helnöjd med att det nu finns en automatisk bild krympar funktion för forumet.

ANNONS
Götaplatsens Foto