Annons

Bildspel om mig själv?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kidcrash

Avslutat medlemskap
Jag läser fotografisk bild i skolan, och uppgiften vi nu tilldelats är att ta 15 bilder och göra ett bildspel om sig själv. En idé jag har haft är att dokumentera en typisk dag i mitt liv, från att jag går upp ur sängen, tills jag går och lägger mig. Har gjort ett par försök men resultatet har inte tillfredsställt mig. min fråga till er är nu: Kan ni ge mig lite idéer och tips om hur jag kan ta intressanta( och berättande) bilder och hur jag kan göra detta bildspel? Vill göra något lite annorlunda och intressant av uppgiften. Tack på förhand!

kasnke någon slags dokumentation av ditt liv i ett tidsperspektiv? alltså inte rota fram någon gammal babybild på dig själv, utan föreställa de olika stadiena i ditt liv och fota dig i dessa. t.ex. med nappstadiet, trehjulingstadiet, första skoldan, revolterande ungoms-stadiet, fattig student-stadiet, vad-du-nu-vill-bli-när-du-blir-stor-stadiet, pensionärsstadiet etc.
bara en idé sent på kvällen...

lycka till iaf!
lasse

Menar du att jag ska ta bilder på människor och situationer som jag tycker passar in på ''stadiumen''. t ex om jag ser en vilsen liten pojke med skolväska så skulle detta passa in på första skoldagen ? (bara ett enkelt exempel)

nja, mer att du klär ut dig (eller någon annan) till dina olika stadier. vet inte om detta är förenligt med uppgiftens utformning, men jag har inte sett uppgiften heller. man kasnkeåste ha en studio att illgå för att kunna göra det snyggt? kanske lite mkt teater om man inte tycker om det, men kom inte på något annat just då...

och nu håller jag på att avlida i en förkylning och kan inte tänka alls=/

nä vi har inga speciella regler på uppgiften förutom att det inte ska vara någon sstörre bildmanipulation. så lite teater kan man nog slänga in. jag har funderat lite på din idé. vet itne riktigt hur jag ska genomföra den än dock!

ANNONS
Götaplatsens Foto