Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Bildspel på duk, storleksfråga?
- Trådstartare lottawe
- Start datum
lottawe
Aktiv medlem
Ok, tack.
Om bildspelet ska användas i olika konfernslokaler där projektorerna är olika borde jag alltså behöva bilder som är 1024x768px?
Eller påverkar den högre storleken i så fall negativt ifall bildspelet körs i en projektor med 800x600px?
Hur illa tror ni det skulle se ut att köra ett bildspel som är gjort i 720x576px om ni gissar på en skala 1-5 (dåligt till bra)?
Om bildspelet ska användas i olika konfernslokaler där projektorerna är olika borde jag alltså behöva bilder som är 1024x768px?
Eller påverkar den högre storleken i så fall negativt ifall bildspelet körs i en projektor med 800x600px?
Hur illa tror ni det skulle se ut att köra ett bildspel som är gjort i 720x576px om ni gissar på en skala 1-5 (dåligt till bra)?
ormestad
Aktiv medlem
lottae skrev:
Det beror nog på vilket bildvisarprogram du använder. Om programmet kan skala ner bilden till den lägre upplösningen funkar det ju, men bildkvaliteten försämras ju säkerligen. Det bästa är ju att skala om bilden till fullskärmsstorleken direkt i Photoshop där du kan skärpa upp den.
Om du fixar en Action går det snabbt och enkelt att skala om/skärpa upp de bilder du ska använda.
Så det bästa är nog då att göra två bildspel, ett för 800x600 och ett för 1024x768.
RolandM
Aktiv medlem
'lottae skrev:
Ok, tack.
Det kommer hålla samma kvalité som en ideal tevebild i och med att det är med en upplösningen tevebolagen i Europa sänder ut sina bilder.
lottawe
Aktiv medlem
Det är det jag vet och det var ett sånt bildspel jag gjort från början (för att jag inte räknade med duk och projektor.)RolandM skrev:
'
Det kommer hålla samma kvalité som en ideal tevebild i och med att det är med en upplösningen tevebolagen i Europa sänder ut sina bilder.
Fast för projektorn blir den upplösningen inget vidare om jag förstod rätt?
Sitter och pillar ihop två nya upplösningar nu. Hoppas det inte är onödigt jobb.