Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildvisningsprogram med ljud

Produkter
(logga in för att koppla)

svri00

Aktiv medlem
Är det någon som vet något program där man kan skapa en slideshow med ljud till. Jag vill kunna matcha bildbyten med ljudet, t ex i takt och vill också kunna byta ljud allteftersom bildvisningen fortlöper, för att kanske skapa mer "drag" under vissa bilder för att senare återgå till lite lugnare musik vid vissa bilder.

Det viktigaste är att jag inte vill köra programmet i wn webbläsare utan jag vill ju ha som en utställning med musik. Jag har testat Soundslides som det stod om i Kamera och bild, men den gör bara slideshows för webben vad jag förstår.

Min tanke far iväg till Adobe PremierePro och sådana program, men det måste finnas enklare program för detta ändamål.

Det vore ju kul om man kunde få göra något riktigt läckert av alla sina bilder som man tar.

Hej!

Är det någon som vet hur man tar bort "motion effekten" i ProShow Gold 3.2 ?
Håller på att bli knas;) alla bilderna vrider sig i bildspelet hur jag än gör???

Någont bra tips tack ?

diabilder? det spelar väl ingen roll om det är inscannade dia eller från digitalkamera?
Det jag vill ha hjälp med är att avaktivera MOTION funktionen!

perhel skrev:
diabilder? det spelar väl ingen roll om det är inscannade dia eller från digitalkamera?
Det jag vill ha hjälp med är att avaktivera MOTION funktionen!
Det är riktigt Per,men jag syftade till Svens första fråga,eftersom jag kanske kan dra fördel av svaren som strömmar in på en "gammaldags" diavisninmg med ljud.
Men jag fattar nu att frågan enbart gällde i digitalform.

staika skrev:
Hej!
Några bildspel som jag har gjort i Proshow Gold Och ProShow Producer:
http://www.photodex.com/sharing/viewalbum.html?alb=0&bm=45917
Här har jag lagt upp dom på webben men jag har dom även på Dvd.

Christer

Bara en not: Idag sitter en allt större andel datoranvändare bakom en Mac.....och dina webpublicerade bildspel fungerar inte i den miljön. Om det kan man givetvis tycka vad man vill...men någon kompetent framtoning hos hemsidesskaparen ger det knappast.

ThomasC skrev:
Bara en not: Idag sitter en allt större andel datoranvändare bakom en Mac.....och dina webpublicerade bildspel fungerar inte i den miljön. Om det kan man givetvis tycka vad man vill...men någon kompetent framtoning hos hemsidesskaparen ger det knappast.

Hallå! Glöm inte oss pingviner. Det funkar inte i Linux heller.

Det hjälper knappast att kolla där när det gäller ProShow.

Ingen som kör ProShow Gold som känner till problemet?

Kan man spara bildvisningen med musik i Proshow Gold med bilder som är 1400x1400 px eller större utan att de blir komprimerade?
/Stefan

Hej Christer! Jag säger bara "Fantastiskt bildspel". Tack för att du delar med dig av dina alster.
//Eie

Re: slideshow ?

walter-g skrev:
Menar Du verkligen slides. dvs diabilder? Om EJ så har du svaren här ovan.

Använder man Proshow Gold så talas det om tex. antal slides som ett bildspel består av. Har nog inget med dia att göra i det sammanhanget. Om jag förstår det hela.
//Eie

ANNONS
Götaplatsens Foto