Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Billigare Objektiv till Eos 400D

Produkter
(logga in för att koppla)

Trasd0cka

Ny medlem
Ska få ett nytt objektiv till min eos 400d och nu undrar jag vad jag ska köpa. Jag vet inte riktigt om jag vill ha en makro eller ett zoomobjektiv, så är glad över alla svar och synpunkter ^^

Hej
Sigma 17-70/2.8-4 är ok för pengarna tycker jag. Det har Macro men är ljusstarkt för innefoto

http://roine.nu/rkga/index2.htm

Flera av dessa är tagna med eos400D och den, några mot slutet är tagna med 100-400L IS, men det är ju inte billigt det.

Roine

Senast ändrad:
Trasd0cka skrev:
Ska få ett nytt objektiv till min eos 400d och nu undrar jag vad jag ska köpa. Jag vet inte riktigt om jag vill ha en makro eller ett zoomobjektiv, så är glad över alla svar och synpunkter ^^

Vet du hur mycket du har att handla för?

Sigma EX 50/2,8 DG Macro 1:1 för 2600:- kanske kan vara något?

Per.

Om du ska ha något prisvärt, men ändå bra, till en 400D, ska du titta på dessa tre:

Canon EF-S 18-55 mm 1:3,5-5,6 IS
Canon EF-S 55-250 mm 1:4-5,6 IS
Canon EF-S macro 60 mm 1:2,8 USM

Hela klabbet kostar ungefär 9000 kronor, inkl. lite filter och motljusskydd. Vill du ta det lite lungnare skippar du makron i början, för den står för nästan halva kostnaden.

Utmärkt bildkvalité, men byggkvalitén är naturligtvis inte prioriterad på de två zoomarna. Man får inte allting för så lite pengar.

ANNONS
Götaplatsens Foto