Annons

Billigt blir dyrt!

Produkter
(logga in för att koppla)

sjunne

Aktiv medlem
29/3 beställde jag två Godox-blixtar och en radiostyrningsenhet från Camera gear, ett Kina-baserat(?) företag, och betalade via PayPal. Idag, 6/5, har jag fortfarande inte fått någon leverans och inte heller svar på mail! Så en varning kanske är befogad!
 

Third eye

Aktiv medlem
29/3 beställde jag två Godox-blixtar och en radiostyrningsenhet från Camera gear, ett Kina-baserat(?) företag, och betalade via PayPal. Idag, 6/5, har jag fortfarande inte fått någon leverans och inte heller svar på mail! Så en varning kanske är befogad!
Har du fått någon form av kollinummer?
 

Astroscapist

Aktiv medlem
Beställt två artiklar från Amazon (levereras från Kina) 25/3 och 14/4. Fick båda häromdagen. Båda utan tracker id.
Har en till sak som skickades 30/4 fast denna har tracker id så jag förväntar mig den denna månaden.
Verkar inte vara några problem för min del.
Kan vara att företaget/privatpersonen du köpt ifrån inte är pålitlig. Har du kollat recensioner på denne?

/Stefan
 

Bokeh

Aktiv medlem
Det går trögt med frakt över hela världen, jag beställde ett objektiv från e-infinity för ett par veckor sedan, fick svar idag att det är på "G" att skickas inom dom närmaste dagarna, och då kommer det från England.
 

lindov

Medlem
Jag beställde 35 film från Kina, de meddelade att det skille ta tid p g a Corona och de bad ödmjukt om ursäkt.
 

Astroscapist

Aktiv medlem
Det går trögt med frakt över hela världen, jag beställde ett objektiv från e-infinity för ett par veckor sedan, fick svar idag att det är på "G" att skickas inom dom närmaste dagarna, och då kommer det från England.
De skickas från Hong Kong, men omdistribueras från Storbritannien.

/Stefan
 

Larsa Andersson

Aktiv medlem
26/3 lämnade mitt paket Dublin och efter det har jag inte hört något. Jag har försändelseid och det är PostNord som skall dela ut paketet i Sverige. På postnords hemsida kan jag se att paketer har lämnat Dublin 26/3. Postnord vet inte var paketet är och kan enligt dem inte spåra paketet förrän det har kommit till Sverige. Troligvis går det med båt i stället för normalt med flyg. Mitt råd är att inte beställa något utanför Sverige just nu.
 

sjunne

Aktiv medlem
Tack för alla svar och synpunkter! Jag hade faktiskt inte en tanke på corona men naturligtvis måste det påverka. Så tack för att ni "väckte" mig! Men ni vet hur det är? Otålighet när man beställt nya grejer och väntar vid brevlådan...
 

Third eye

Aktiv medlem
Var beställde du ifrån?

Varför inte köpa från godox officella butik?
Hittar inte Fomito som samarbetspartner på listan på Godox hemsida.
Har du någon hänvisning?
Det tas ibland upp bland recensenterna att de endast säljer till distributörer.
 

vifra

Aktiv medlem
När jag går in på cameragearstore.com och söker godox, så får jag ingen träff. Dom kanske inte har något att skicka till dig, eller så är jag inne på fel ställe.

För övrigt så anger godox.se (photax?) att photax är generalagent för godox i sverige. Godox gör bra grejor men har en rörig agent- och distributionsmodell. Själv köpte jag en Godox Sl60 från tyskland, för tre veckor sedan, den tog 3 dagar att få hit.

Jag köpte ett objektiv från spanien i söndags, den kom i går (tre dagar). Det verkar som leveranser från EU, av produkter som finns i lager kommer fram inom rimlig tid.

Om det du köpte från kina inte fanns i lager kan det nog ta tid. Fast dom brukar vara bra på att höra av sig. Det är alltid spännande med internationella köp.
 

sjunne

Aktiv medlem
vifra; adressen är camera-gear.com OBSERVERA bindestrecket!

Det har gått så lång tid nu så jag har avskrivit både grejer och pengar! Smällar man får ta! Det kostar att ligga på topp...

Tidigare har jag köpt optik från B&H i New York. Det tog tre dagar! Men det var förstås långt innan corona...
 

Third eye

Aktiv medlem
Du betalade med paypal, utnyttja deras tjänster och få pengarna tillbaka kanske.
Har själv fått hjälp av Paypal när ett felmärkt batteri vägrades transport till Sverige.
 

lindov

Medlem
Även jag pröjsar med hjälp av paypal, alltid slantar tillbaka om något inte stämmer med beskrivning eller om det är paj.
 
ANNONS