Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Billigt bra stativ. Tips tack!

Produkter
(logga in för att koppla)

Gårdis

Avslutat medlemskap
Hej!

Jag vill ha ett bra hyfsat billigt stativ. Stativet behover inte vara särskillt stabilt(Inga telen kommer att fästas och Stativet kommer för det mesta att användas inomhus.

Så, Shoot!

mvh Viktor

Kolla in de som finns på nærmaste fotobutik.

ett Velbon av enklare modell kanske duger. Kostar typ tre-fyrahundra før ett stativ med video/panorama-huvud.

Vill du ha ett stativ att växa i,, vilket jag rekommenderar så väljer du tex manfrottos 190modell + ett huvud. Men då pratar vi om mer än den dubbla kostnaden förståss.

MVH Niclas,

Själv kör jag ett Manfrotto Digi Mini 718 B, för cirka 700kr, som jag tycker funkar kanon! Med tanke på priset så är det helt klart stabilt, dessutom levereras stativet med ett snabbfäste, vilket alltid är bra att ha. En annan fördel är att benens längd kan justeras separat, dvs kan ett utav benen sättas betydligt kortare än de andra.

Vad jag kan se så har Cyperphoto detta stativ:

http://www.cyberphoto.se/stativ/manfrotto/718b.php

ANNONS
Götaplatsens Foto