Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

BIlligt men bra minneskort

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej

D60 är inte helt flexibel i sin drivrutin.

Det finns möjlighet att sända upp filer, används bla om du vill uppgradera programvaran i kameran.

Lösningen är inte så bra som hus vissa andra kameror där kamerans CF, medan den finns i kameran, dyker upp som en extern hårddisk.

Denna lösning är ju mer generell.

Men suveränast är en extrern CF läsare med FireWire om du har en D60. det går då extremt mycket snabbare att hämta hem bilderna.

Jag kan samtidigt rekomendera www.brezesys.com, hans dowloader, funkar till många kameror och även CF läsare, x-box osv.

Den är gratis och ger många ++ i hantering av bildfiler.

vilket betyder att det gar? har ingen kortlasare eller fireware annu. nar du sager mojligheter sa later det lite halvdant? menas det att det inte funkar sa bra eller inte alls?
tack tack

Hej

Här finns en beskrivning:
http://www.canon.co.jp/Imaging/D60/D60_Firm-e.html

Jag har inte Canons originalprogramvara installerad i min dator, så jag vet inte om det finns mer stöd i D60 än i D30.

Men länken visar hur man gör för att få över nytt program till kameran genom USB sladden.

JAg rekomenderar starkt en extern läsare och tex BreezeBrowser eller annat motsvarande program om man har en Dxx från Canon.

Roine

Är det bara jag eller är inte Sandisk kort fruktansvärt långsamma? Med långsamt menar jag då DUBBLA tiden för skrivning i kamera jämfört med snabbare (och i många fall betydligt billigare) kort.

Jag förstår inte hur ni kan rekommendera Sandisk. Verkar inte som de tokdyra Ultra-korten är speciellt mycket snabbare heller. Har ni verkligen jämfört med tex Transcend 25X?

Kolla tex test av prestanda på
www.steves-digicams.com

eller tyska Ixusanvändarsidan
www.ixusworld.de

My Lexar 1GB card is noticeably faster than my Sandisk cards when transferring images from card to computer via USB CF card reader, but I don't really notice anything different otherwise.

I think Sandisk has got a reputation for being reliable and and a well-earned one at that.
That's why they often get recommended. Lexar has too, and they also have a good aftermarket service. Lexar is my favourite so far and I'll probably stick with them in future. You pay a bit more but heck, the D1x wasn't free either...:)

Best, Duncan

ANNONS
Götaplatsens Foto