Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Billigt men ok telezoom max 300 mm ??
- Trådstartare Thomas_N
- Start datum
jdandanell
Aktiv medlem
Du säger "max 300mm", skulle det funka med 200mm?
Jag har ett Nikkor 55-200 VR och det fungerar faktiskt väldigt bra. Visst, plastbajonett och enligt vissa lite "kort" (200mm) men för det som jag använder det till så fungerar det utmärkt. Hyfsat skarp och framförallt prisvärt. ca 2500 kr på Expert antingen via butik eller internet.
Jag har ett Nikkor 55-200 VR och det fungerar faktiskt väldigt bra. Visst, plastbajonett och enligt vissa lite "kort" (200mm) men för det som jag använder det till så fungerar det utmärkt. Hyfsat skarp och framförallt prisvärt. ca 2500 kr på Expert antingen via butik eller internet.
Thomas_N
Aktiv medlem
Eftersom jag redan har ett 18-135 så känns det lite för litet steg att köpa ett 200mm. Jag vill ha lite skillnad mot det jag redan har, så jag spanar på ca 300 mm.
Hur upplever du VR? Är det nått att ha? Använder du stabiliseringen? Ser du någon skillnad när du har den på och av?
/Mvh Thomas
Hur upplever du VR? Är det nått att ha? Använder du stabiliseringen? Ser du någon skillnad när du har den på och av?
/Mvh Thomas
Leo S
Avslutat medlemskap
Jag kan också rekommendera 70-300 VR, stabiliseringen är verkligen värd pengarna. Man ser hur det skakar i sökaren och trycker ner till hälften - då slår VR på och allt stannar upp - en underbar känsla.
Jag är inte den som vill släpa runt ett stativ överallt, men med VR kan jag använda gluggen på 300 i många situationer med hyfsat ljus och en stadig hand. Rent optiskt också en bra glugg.
Jag är inte den som vill släpa runt ett stativ överallt, men med VR kan jag använda gluggen på 300 i många situationer med hyfsat ljus och en stadig hand. Rent optiskt också en bra glugg.