Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

blixt till canon

Produkter
(logga in för att koppla)

novis

Medlem
Min svägerska är sedan länge ägare av en EOS 600. Är nu sugen på att köpa en blixt till denna. Har gett henne rådet att köpa en speedlite 420 ex. I eftertankens kranka blekhet undrar jag om denna blixt kan passa till hennes kamera....

Tacksam för svar.

ps. Kan någon förklara för mig hur trafikkameror fungerar här i norrland där det är mörkt (kolsvart) halva dagen.

mvh
Jörgen

Woahhh...

Jim, den vill man alltså inte möta i en skarp kurva. Då lär man ju ha både renar i grillen och bilen i diket ;)

/Henke, med en speedlite 550

Apell skrev:
Woahhh...

Jim, den vill man alltså inte möta i en skarp kurva. Då lär man ju ha både renar i grillen och bilen i diket ;)

/Henke, med en speedlite 550

Nja.. den syns inte.. blixten alltså... laddad med ir-film och följdaktligen då ir-blixt :)

Om jag inte är helt felunderrättad så innehåller kameraskåpen en digitalkamera inte IR-film.
Radar/kamerapaketet kostar 300000SEK så det är nog inga dåliga grejer.
Ett rykta sa att det är någon coolpix-version i skåpet.

såg en bild i tidnignen, med ett repotage då såg det ut att vara en nikon D1 som satt i skåpet

jajo.. förr i världen så testade de sånnahär radarstationer utanför sundsvall.. i dessa skåp satt det vanliga analogakameror som tydligen var rätt fina.. det kom folk på.. efter det va det ganska kraftigåtgång på dem..=)

Stackars J Pettersson som fått sin tråd stulen på ett så oförskämt sätt, ursäkta oss!
Men dte blir så när man inte kan ett smack om nyare Canon är AE1P :)

ANNONS
Götaplatsens Foto