Annons

blixt yill eos 400 d?

Produkter
(logga in för att koppla)

myama

Ny medlem
Har köpt en eos 400 d, sitter hemma och leker, auto med blixt, men börjar bli irriterad på att när kameran fokuserar blinkar blixtljuset och låter, på displayen står det busy..
Handlar detta om inställning eller är det fel på kameran, går inte att ta porträtt med detta starka ljus i ögonen.
Är det någon som vet? Tack på förhand.
 
Det är nog hjälbelysningen för autofokusen som använder blixten.

Du kan slå av den funktionen i menyn "Egen programmering", val nr 5.

Mvh
Anders
 
ANNONS