Wackerberg
Ny medlem
Min Canon EOS 30d vägrar ibland att fälla upp blixten. När detta har hänt måste kameran startas om för att nollställa felmeddelandet. För att aktivera blixten måste jag hjälpa till med handen och samtidigt använda kamerans blixt-uppfällningsknapp. Efter att jag manuellt hjälpt till fälls oftast blixten upp automatiskt för efterföljande foton. Detta är ibland något av ett irritationsmoment, som jag helst slipper framöver.
Kameran är inköpt 2007-05 och jag har tagit ca 12 000 bilder i varierande klimat och natur. Den är utsatt för någon regnskur, damm, vandringar, stöttar mot marken och annat som jag anser vara normal användning av en systemkamera.
Tror ni att det är någon idé att kontakta Canon för detta ärende? Fixar Canon det som ett garantiärende? Vad kan det kosta annars? Liknande upplevelser?
Tack! /Karl
Kameran är inköpt 2007-05 och jag har tagit ca 12 000 bilder i varierande klimat och natur. Den är utsatt för någon regnskur, damm, vandringar, stöttar mot marken och annat som jag anser vara normal användning av en systemkamera.
Tror ni att det är någon idé att kontakta Canon för detta ärende? Fixar Canon det som ett garantiärende? Vad kan det kosta annars? Liknande upplevelser?
Tack! /Karl