Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blogginlägg, flera bilder, förstår inte eller bara "stenålders"

Produkter
(logga in för att koppla)

GunnarW

Aktiv medlem
Jag har knappt kommit igång med bloggen men tänkte skriva ett inlägg med flera bilder. Minns noll hur det var första och enda gången. Hittade en knapp att lägga in, ladda upp, bilder. Men! En i taget kunde jag markera i filbrowsern. Det gick iofs att upprepa men de hamnade i omvänd ordning. Sen att få in bilder i blogginlägget var åter en enda bild i taget. Jag lyckades få in tre men en hamnade fel för att markören antagligen stod fel.
Nära att ge upp där men tragglade på.
Redigeringsfönstret är rätt litet och ger dålig överblick och det blir svårt att t.ex. flytta bilder. Tack för att det går att dra och släppa bilder - men man får ta det i flera steg om de ska längre än det som för tillfället syns i fönstret.
Svårt att se markören runt bilder så radmatning och text hamnar inte säkert där man tror.
Överlag så känns det väldigt klumpigt.
Nej det blev ingen direkt konstruktiv kritik. Ni har säkert funderingar på utveckling av detta och jag gissar att det jag snavat på kommer att slipas till. Finns det f.ö. inte färdiga moduler att mer eller mindre bara integrera? Liknande hantering måste finnas på tusen ställen.
 
Godmorgon!

Ja den är gammal och vi håller med. Vi har faktiskt en uppdatering på G som kommer inom en vecka! Vi har preppat den före sommaren men hann inte släppa den då, men den kommer snart som sagt!
 
Ser fram mot det.

Då kanske ett nyss upptäckt fel också ordnar sig. I nattens bloginlägg går inte alla bilder att förstora och de hoppas också över när jag bläddrar igenom bilderna i full storlek. Kanske hände nåt när jag drog och flyttade ett par bilder. Bild 1 är en som jag flyttat och den kan inte förstoras. Några till också. Man ser det när man drar markören över bilderna. Inget "tool tip" om att "Klicka för att förstora" kommer upp. Bild 3, 4
 
ANNONS