Annons

Borde legat i papperskorgen, kanske en utmaning.

Produkter
(logga in för att koppla)

lotelo

Aktiv medlem
Ja, det sämsta jag faktiskt gjort nåt av nån gång. Tänkte att det kanske kunde vara en utmaning. Kopian kommer direkt från skannern.

Samtidigt erkänner jag att jag laddat upp bilder som knappt är foton fast det har jag ju redogjort då också..

Stor bild
 

Bilagor

lotelo

Aktiv medlem
Mycket mycket bättre i din version Kim. Hade jag gjort bilden nu hade jag med all säkerhet knäppt den i s/v och förmodligen tagit den med kortare skärpedjup.

Dennis. En grej tycker jag är bra på bilden och det är "modellen".
 

Lionheart

Aktiv medlem
lotelo skrev:
Mycket mycket bättre i din version Kim. Hade jag gjort bilden nu hade jag med all säkerhet knäppt den i s/v och förmodligen tagit den med kortare skärpedjup.

Dennis. En grej tycker jag är bra på bilden och det är "modellen".
Det håller jag absolut med om men vad är det som bilden och kompositionen dålig? Något speciellt? Alltid kul att veta för att förbättra sitt eget bild-sinne =)
 

lotelo

Aktiv medlem
Lionheart skrev:
Det håller jag absolut med om men vad är det som bilden och kompositionen dålig? Något speciellt? Alltid kul att veta för att förbättra sitt eget bild-sinne =)
Bakgrunden, färgerna, lite utfrätthet och så kunde skärpan varit lite bättre plus halsbandet av.

Jag är inte överkritisk, men jag har inte heller tålamod att arbeta med färg i datorn. Tycker det är roligare att ta bilderna skapliga och kopiera dem som de är egentligen..

Bilden låg nog på min andra rulle i systemkamera förresten, och är tagen med Kodak Gold, jag tyckte detsamma om den då också. Nu har jag lärt mig att använda "riktiga" filmer och bättre valda skärpedjup iaf ;-)
 

JJ.

Aktiv medlem
Fibbel ibland!:)

Man kan ju iofs. hålla på i oändlighet med en bild som man vill förbättra i t.ex. PS!
Nåja, efter fem minuter ser mitt resultat ut såhär!
Bakgrunden "tillblurrad" och så lite "GrainSurgery" på tjejen.
Har även fixat lite med färgbalans, mättnad, ljus och kontrast!
Ja, ja, ja, ja...man kan vara noggrannare när man markerar bakgrunden!*ler*
 

Bilagor

Cederbom

Aktiv medlem
En till med mindre DOF, men utan gloria...
För att slippa glorian när man blur:ar så kan man försöka återskapa bakgrunden även bakom människan. Blur:et behöver nämligen grönt därbakom också för att inte blanda in huden eller göra ett konstigt klipp. Har med andra ord maskat översta lagret, skapat grönska med klonverktyget bakom personen och sedan kört lite oskärpa på det.

Går ju självklart att göra svartvitt också, men det fanns en bra sån redan...
 

Bilagor

lotelo

Aktiv medlem
Se där, nu är ju plötsligt skärpedjupet kortare på flera och färgerna bättre:) Kims utan färg är nog favorit ändå enligt min "färglösa" smak. Jag avundas er som orkar och gillar att pilla med sånt här. När jag pillar försvinner alltid färgerna om de överhuvudtaget funnits, vilket inte är så ofta.

Kanonbra beskrivning av tillvägagångssätt Martin!
 
ANNONS