Annons

Bra butik i Stockholm för bygg-PC-själv?

Produkter
(logga in för att koppla)
Vad gäller i5 och i7 så tror jag aldrig jag har läst i något forum att det skulle vara värt att lägga extra pengarna på en i7.
Iof använder jag dator till gameing och inte till bildredigering så naturligtvis kan behovet av processor kraft vara större vid bild behandling.
Mitt motto när jag köper dator och datorgrejer är att aldrig köpa det värsta eftersom det näst värsta ofta är bättre än dina behov och ruggit mycket billigare :)

Varför inte en i5a och lägga mellanskillnaden på ram eller en snabbare hårddisk att installera mjukvaran på? Eller ett kraftigare grafikkort.

Se även till att du får ett tillräckligt kraftigt nätagg som har tillräckligt många A så du orkar driva datorn. Ofta sparas det in på nätagg eftersom man kan få "många Watt för få kronor" men missar det man behöver.

Japp, det blev en i5 750 med ett Asus P7P55D Evo, 4 GB RAM och en 80 GB SSD (Intel X-25M) vilket landade precis över 7000kr. Någon gång i framtiden blir det förmodligen ett nytt grafikkort och 4 GB RAM till (men helst 8 GB, varför finns det inga 4 GB DDR3-stickor???)

Min PSU (Corsair 520W) verkar inte ha några problem att försörja datorn än så länge men vi får väl se vad som händer om jag fläskar på med ett lite dyrare grafikkort senare. Jag vill inte heller köpa det allra dyraste och nyaste, ordet "framtidssäkert" finns inte i datorvärlden! =)

Japp, det blev en i5 750 med ett Asus P7P55D Evo, 4 GB RAM och en 80 GB SSD (Intel X-25M) vilket landade precis över 7000kr. Någon gång i framtiden blir det förmodligen ett nytt grafikkort och 4 GB RAM till (men helst 8 GB, varför finns det inga 4 GB DDR3-stickor???)

Min PSU (Corsair 520W) verkar inte ha några problem att försörja datorn än så länge men vi får väl se vad som händer om jag fläskar på med ett lite dyrare grafikkort senare. Jag vill inte heller köpa det allra dyraste och nyaste, ordet "framtidssäkert" finns inte i datorvärlden! =)

Hehe det finns rätt gott om 4Gb's ddr3 men du kommer inte vilja betala priset för dem :)
Grattis till ett klokt beslut till intels SSD. När jag mätte prestandan i dem var de 33 gånger snabbare än seagates senaste 1Tb-disk i 4kb random read/write. Slängde in en i min macbookpro och det vart en helt ny nivå av fart.

ANNONS
Götaplatsens Foto