Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Bra EOS vidvinkel objektiv?
- Trådstartare Fredrik_j
- Start datum
jesperf
Aktiv medlem
Canon 17-40/4 L USM verkar ju onekligen vara ett bra objektiv enligt många, har dock inte testat det själv..
Jeppe
Aktiv medlem
Canon EF 17-40/4L är ett mycket fint objektiv. Fick dålig kritik av tidningen FOTO. De testar ju alla objektiv på en fullformatskamera, och hade invändningar mot både distorsion och vinjettering. Hursomhelst.. Det handlar om 17mm och då blir det ganska självklart distorsion. Någon vinjettering kan jag inte uttala mig om eftersom den är obefintlig tillsammans med en 10D (som jag såg att du hade).
Det är mycket välkonstruerat och utstrålar kvalité. Skärpan är klart godkänd redan från full öppning och vissa som testat den mot storebror EF 16-35/2.8L hävdar att 17-40 tom är bättre än detta i området 17-24mm.
Jag är mycket nöjd med mitt, men skulle ändå önska lite mer vidvinkel.
Alternativ till detta är:
Tamrons nya 17-35/2.8-4 XR Di
Sigmas nya 17-35/2.8-4 EX (finns en äldre också)
Det är mycket välkonstruerat och utstrålar kvalité. Skärpan är klart godkänd redan från full öppning och vissa som testat den mot storebror EF 16-35/2.8L hävdar att 17-40 tom är bättre än detta i området 17-24mm.
Jag är mycket nöjd med mitt, men skulle ändå önska lite mer vidvinkel.
Alternativ till detta är:
Tamrons nya 17-35/2.8-4 XR Di
Sigmas nya 17-35/2.8-4 EX (finns en äldre också)