Annons

bra musmatta?

Produkter
(logga in för att koppla)

homeless clubkid

Aktiv medlem
jag börjar bli rejält trött på min lilla runda musmatta från ikea när man svingar lassot som en cowboy i photoshop och undrar om nån har ett tips på en bra musmatta.

den får gärna vara stor och fyrkantig och ha en tjock botten. tips på vart man kan köpa på internet?

/mvh jeppe
 
homeless clubkid skrev:
jag börjar bli rejält trött på min lilla runda musmatta från ikea när man svingar lassot som en cowboy i photoshop och undrar om nån har ett tips på en bra musmatta.

den får gärna vara stor och fyrkantig och ha en tjock botten. tips på vart man kan köpa på internet?

/mvh jeppe

Gå in i närmsta fotobutik och be om en orginell, med eget tryck på. Min är med kraftig plast på ovansidan och skumgummi under, lagom tjock, och ligger på plats.
 
Beror väl på om du vill ha en gammal hederlig kulmus eller en optisk. Jag har själv en Logitech MouseMan Optical Dual Sensor som jag skaffade för någon femhundring hos min då lokala datorhandlare för sisådär ett och ett halvt år sedan (tror jag det var). Fungerar perfekt och är väldigt ergonomisk, i alla fall för mig som är högerhänt. Tre knappar PLUS scrollhjul så den fungerar utmärkt ihop med GNU/Linux som jag använder, där den tredje musknappen används flitigt i olika sammanhang. Den tycker inte riktigt om enfärgade underlag (skrivbordet i furu gav problem med att muspekaren flög iväg tvärs över hela skärmen med ojämna mellanrum) så jag vet inte vad den skulle tycka om den musmattan du valt, men så fort den har lite variation under sig så är precisionen svårslagen.

De möss som mer liknar fyrkantiga lådor har jag inte mycket till övers för, men så är jag extremt petig med både mus och tangentbord till min dator eftersom jag använder dem så mycket. Bekvämt och funktionellt ska det vara.
 
Christoffer Glans skrev:
De bästa är glasmusmattorna av frostat glas. Dessa ihop med en optisk mus är oslagbart om man inte har digitalpenna.

Köp hellre en av Wacoms billigaste Digitaliseringsbord då...
Volito går lös på ca 500
Med tanke på att en "Icemat" kostar uppåt 300
så känns det jävligt prisvärt..
 
ANNONS