Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Bra objektiv med ljus?
- Trådstartare gudmorsan
- Start datum
TRG
Aktiv medlem
Nikkor AF-S 35mm f/1.8G: ljusstarkt, skarpt, litet och lätt, ganska billigt.
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=18543
gudmorsan
Aktiv medlem
Nikkor AF-S 35mm f/1.8G: ljusstarkt, skarpt, litet och lätt, ganska billigt.
Tack för ditt svar!
Makten
Aktiv medlem
Det låter som att du först av allt ska lära dig kameran. För att få "svarta" bilder utan blixt så krävs att det är extreeeeemt mörkt (utomhus på natten) eller att du helt enkelt använder inställningar som är käpprätt åt helvete, om du ursäktar;-)...men gör jag inte det så blir ju bilderna mörka/svarta.
Om du vill ha lite hjälp på traven så föreslår jag att du lägger upp en exempelbild som blivit mörk eller svart, utan blixt, och skriver vilka inställningar du gjort. Så kan vi lista ut om du behöver nytt objektiv eller inte
gudmorsan
Aktiv medlem
Det låter som att du först av allt ska lära dig kameran. För att få "svarta" bilder utan blixt så krävs att det är extreeeeemt mörkt (utomhus på natten) eller att du helt enkelt använder inställningar som är käpprätt åt helvete, om du ursäktar;-)
Om du vill ha lite hjälp på traven så föreslår jag att du lägger upp en exempelbild som blivit mörk eller svart, utan blixt, och skriver vilka inställningar du gjort. Så kan vi lista ut om du behöver nytt objektiv eller inte![]()
Förlåt för seg svar. Jag kan göra det nåndag. Bilderna blir svarta trots att jag är ute kanske typ 5 på dagen. Utan blixt alltså.
Helmetrock
Aktiv medlem
Då är det någon inställning du gjort fel.
I vissa lägen måste man använda exponeringskompensation för att bilden ska bli lagom ljusa.
Det finns inga objektiv som gör att bilderna blir ljusare eller mörkare, det är kameran som bestämmer det.
I vissa lägen måste man använda exponeringskompensation för att bilden ska bli lagom ljusa.
Det finns inga objektiv som gör att bilderna blir ljusare eller mörkare, det är kameran som bestämmer det.
gasfot
Aktiv medlem
Har en polare som har en D40 och det blev nåt fel på den så han fick "svarta"bilder hela tiden när han inte använde blixten. Tror det berodde på att kameran fick nåt spuck och trodde att blixten alltid var på. Han fick en ny i ersättning och nu funkar den perfekt.
Kan det vara det felet?
Kan det vara det felet?
perstromgren
Aktiv medlem
Förlåt för seg svar. Jag kan göra det nåndag. Bilderna blir svarta trots att jag är ute kanske typ 5 på dagen. Utan blixt alltså.
Visa en sådan bild, så kan vi berätta vad du eller kameran gör för fel. För fel är det.
Per.