Annons

Bra ryggsäck

Produkter
(logga in för att koppla)

grolt

Aktiv medlem
Är det någon som kan rekommendera några olika kamera ryggsäck. Vill att den skall vara som en riktigt ryggsäck, bara för att den skall vara så bekväm som möjligt.
Några olika märken?
Några olika modeller?

grolt skrev:
Är det någon som kan rekommendera några olika kamera ryggsäck. Vill att den skall vara som en riktigt ryggsäck, bara för att den skall vara så bekväm som möjligt.
Några olika märken?
Några olika modeller?

Hej Tommy.

Inte lätt att svara på om du inte säger hur mycket prylar du vill bära med dig.

Storlek på kamerahus?
Antal objektiv?
Stora telezoomar?
Stativ?

Själv har jag tre ryggsäckar (LowePro) och väljer efter behov vilken jag bär med mig.

/Anders

grolt skrev:
Det beror ju på hur mycket prylar du har. Men Lowepros Rover-modeller tycker jag du ska titta på. Ser ut som riktiga ryggsäckar, känns som riktiga ryggsäckar -- enormt bra bärsystem. Bra kamerafack i botten, rejält utrymme för annat i den övre delen av säcken.

Dörr Icebreaker är en fantastiskt trevlig säck.Har haft några Lowepro men dom slår inte denna.

Re: Re: Bra ryggsäck

cbr1000 skrev:
Hej Tommy.

Inte lätt att svara på om du inte säger hur mycket prylar du vill bära med dig.

Storlek på kamerahus?
Antal objektiv?
Stora telezoomar?
Stativ?

Själv har jag tre ryggsäckar (LowePro) och väljer efter behov vilken jag bär med mig.

/Anders

Har 3-4 olika objektiv (inte alltid)
blixt, kamerahus, kikare
stativet får följa med ibland

Är det någon som vet om en foto affär med riktigt bra utbud på ryggsäckar i Göteborg. Är alltid lite lättar att prova säcken hur den sitter på ryggen, är nämligen lite över medel (195cm)

Jag köpte mej en sån här för ett tag sen: http://www.hqproducts.com/eng/products/photo/bags/page_5/artl_HQ-CAMBAG170

Jag vet inte om den är för liten för dina behov men mej passade den perfekt. Det enda jag kanske kan känna att jag saknar är en ficka för termosen och mackan. Men eftersom den är så liten och nätt men ändå sitter rätt på mej för mina ändamål så gör jag avkall på det.

Jag fick tag på den på Åströms Radio&TV i Jokkmokk (av alla ställen!).

grolt skrev:
Är det någon som vet om en foto affär med riktigt bra utbud på ryggsäckar i Göteborg. Är alltid lite lättar att prova säcken hur den sitter på ryggen, är nämligen lite över medel (195cm)

Scandinavian Photo i Mölndal har Göteborgsområdets största sortiment i lager. Ta med dig utrustning dit och prova hur de olika ryggsäckarna känns.

Eftersom YFO dessutom numera ligger 100m därifrån och har lite andra märken kan det vara värt att kika där också.

ANNONS
Götaplatsens Foto