Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Bra ryggsäck
- Trådstartare grolt
- Start datum
Hyperactive
Aktiv medlem
Tycker du ska kika in dom olika modellerna från crumpler. Riktigt snygga och väldigt sköna att bära. Ska tåla en del regn också.
www.scandinavianphoto.se har en del men dåligt på lager verkar det som.
www.scandinavianphoto.se har en del men dåligt på lager verkar det som.
Per S
Aktiv medlem
Kanske en så'n här:grolt skrev:
... Vill att den skall vara som en riktigt ryggsäck, bara för att den skall vara så bekväm som möjligt
www.photobackpacker.com
och här är en användarrapport:
http://www.luminous-landscape.com/reviews/accessories/backpack.shtml
Jag råkade bara snubbla över de här ryggorna på nätet, och har ingen egen erfarenhet av dem.
/Per
cbr1000
Aktiv medlem
grolt skrev:
Är det någon som kan rekommendera några olika kamera ryggsäck. Vill att den skall vara som en riktigt ryggsäck, bara för att den skall vara så bekväm som möjligt.
Några olika märken?
Några olika modeller?
Hej Tommy.
Inte lätt att svara på om du inte säger hur mycket prylar du vill bära med dig.
Storlek på kamerahus?
Antal objektiv?
Stora telezoomar?
Stativ?
Själv har jag tre ryggsäckar (LowePro) och väljer efter behov vilken jag bär med mig.
/Anders
ErlandH
Aktiv medlem
Det beror ju på hur mycket prylar du har. Men Lowepros Rover-modeller tycker jag du ska titta på. Ser ut som riktiga ryggsäckar, känns som riktiga ryggsäckar -- enormt bra bärsystem. Bra kamerafack i botten, rejält utrymme för annat i den övre delen av säcken.grolt skrev:
Är det någon som kan rekommendera några olika kamera ryggsäck. Vill att den skall vara som en riktigt ryggsäck, bara för att den skall vara så bekväm som möjligt.
macgunde
Aktiv medlem
Köpte em dakine mission och är nöjd-
http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iID=6723024
http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iID=6723024
grolt
Aktiv medlem
Re: Re: Bra ryggsäck
Har 3-4 olika objektiv (inte alltid)
blixt, kamerahus, kikare
stativet får följa med ibland
cbr1000 skrev:
Hej Tommy.
Inte lätt att svara på om du inte säger hur mycket prylar du vill bära med dig.
Storlek på kamerahus?
Antal objektiv?
Stora telezoomar?
Stativ?
Själv har jag tre ryggsäckar (LowePro) och väljer efter behov vilken jag bär med mig.
/Anders
Har 3-4 olika objektiv (inte alltid)
blixt, kamerahus, kikare
stativet får följa med ibland
Erik Schalin
Aktiv medlem
Mitt tips: Välj en med grova dragkedjor.
EriKarlsson
Aktiv medlem
Jag köpte mej en sån här för ett tag sen: http://www.hqproducts.com/eng/products/photo/bags/page_5/artl_HQ-CAMBAG170
Jag vet inte om den är för liten för dina behov men mej passade den perfekt. Det enda jag kanske kan känna att jag saknar är en ficka för termosen och mackan. Men eftersom den är så liten och nätt men ändå sitter rätt på mej för mina ändamål så gör jag avkall på det.
Jag fick tag på den på Åströms Radio&TV i Jokkmokk (av alla ställen!).
Jag vet inte om den är för liten för dina behov men mej passade den perfekt. Det enda jag kanske kan känna att jag saknar är en ficka för termosen och mackan. Men eftersom den är så liten och nätt men ändå sitter rätt på mej för mina ändamål så gör jag avkall på det.
Jag fick tag på den på Åströms Radio&TV i Jokkmokk (av alla ställen!).
reflux
Aktiv medlem
grolt skrev:
Är det någon som vet om en foto affär med riktigt bra utbud på ryggsäckar i Göteborg. Är alltid lite lättar att prova säcken hur den sitter på ryggen, är nämligen lite över medel (195cm)
Scandinavian Photo i Mölndal har Göteborgsområdets största sortiment i lager. Ta med dig utrustning dit och prova hur de olika ryggsäckarna känns.
Eftersom YFO dessutom numera ligger 100m därifrån och har lite andra märken kan det vara värt att kika där också.