Advertisement

Annons

Bridge CC kraschar ofta

Produkter
(logga in för att koppla)

M7_21

Aktiv medlem
Ny iMac 3 februari 2016, prenumeration på PS/Bridge och LR CC också.

Nästan varje gång jag använder Bridge så kraschar det. Har skickat otaliga rapporter till Adobe, men de säger sig inte veta orsaken. Ställde frågan till Adobe Forum, men ej fått något svar ännu.

Någon annan som råkat ut för detta och kanske har hittat någon lösning? Verkar svårt att komma i kontakt med Adobes support?

Ny iMac 3 februari 2016, prenumeration på PS/Bridge och LR CC också.

Nästan varje gång jag använder Bridge så kraschar det. Har skickat otaliga rapporter till Adobe, men de säger sig inte veta orsaken. Ställde frågan till Adobe Forum, men ej fått något svar ännu.

Någon annan som råkat ut för detta och kanske har hittat någon lösning? Verkar svårt att komma i kontakt med Adobes support?

Prova att skapa en ny användare på datorn, starta där programmen och se hur de uppför sig utan koppling till dina befintliga inställningar/filer etc. Felsökning med uteslutningsmetoden.

Öppna appen Systemmeddelanden (Console.app) se om du ser något relevant, om inte, skriv tex in "Adobe" eller "CC" uppe till höger. Säger loggen något då?

Till vänster ser du även Adobe, expandera den och välj en loggfil. Ser du något som händer samtidigt som krashen?

Kopiera den texten och lägg upp på lämpligt ställe, tex http://pastebin.com/

Bridge CC

Hej!
Jag hade samma problem på min PC. Fick kontakt med Adobe support via chat och lät teknikern där få kontroll över datorn (ganska otroligt att se hur muspekaren börjar röra sig på skärmen!). Vad han gjorde var att han tömde cachminnet och gjorde någon reset! Jag har sedan själv ökat storleken på cachen (har stor SSD-disk enbart för detta) och inte haft några problem sedan dess!

En fråga om detta, det finns två möjligheter, kan du säga något om dem?

Bilagor

• cache01.jpg
    cache01.jpg
    34.3 KB · Visningar: 22
  • cache02.jpg
    cache02.jpg
    56.3 KB · Visningar: 25
ANNONS
Götaplatsens Foto