Annons

Brist på L-objektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)
Damocles skrev:
Dessutom har de uteslutet bly helt ur tillverkningen för att slippa problem med miljön. Sen är det säkert någontting om ISO-certifiering med i bilden också.

Vad har det med bristen pa detta objektiv att gora??
Det innehaller inte bly. Och Canon hade slutat med det manga ar innan detta objektiv kom ut.

Lars Johnsson skrev:
Vad har det med bristen pa detta objektiv att gora??
Det innehaller inte bly. Och Canon hade slutat med det manga ar innan detta objektiv kom ut.
Ingenting, lika lite som att det egentligen har något att göra med att de långt tidgiare använde naturligt fluoritglas i sina saker.

Det var en bisak kontra vad som fanns långt tidigare som ett bifall till din kuriosabit vad som hände tidigare.

Jag beställde ett 85mm objektiv 9 december...
Enligt butiken så ska objektivet komma i denna vecka...

Damocles skrev:
Ingenting, lika lite som att det egentligen har något att göra med att de långt tidgiare använde naturligt fluoritglas i sina saker.

Det var en bisak kontra vad som fanns långt tidigare som ett bifall till din kuriosabit vad som hände tidigare.

Givetvis har det med saken att gora nar nagon sager att det ar ont om fluorite-glas.
Om de anvander naturligt fluorite-glas eller om de sjalva tillverkar glaset. Det ar ju helt avgorande for hur mycket det finns att anvanda :)

Uppföljning...

Beställde mitt objektiv 9 december... fick det igår 24 januari... (Väntetid 3 veckor och 5 dagar).

I butiken sa de att de har andra kunder som beställt helt andra objektiv och som gjorde sina beställningar före mej skulle få vänta ytterligare på sina...

Det är INGEN brist generellt på L-Optik, men sverige är ett litet land och ganska lågprioriterat vad det gäller leveranser av utrustning från Canon.

En annan orsak är den närmast helt obefintliga konkurrens hos ÅF i sverige av Canons kameror och optik.

å DÄR fick jag sista objektivet från ytlandet.

Nu är lineuppen optimal. Muaaaah.

Ingen som jagar ett EF 70-200/2.8L IS? Jag har ett sproilans supernytt till salu som ligger i sin orginalförpackning och bara väntar på någon värdig.

Har även en 85/1.8 som precis blir till salu då det just blev utbytt av det värsta monster jag ägt. 1.2an. Härreminskapare vilken sak!

ANNONS
Götaplatsens Foto