Annons

Bruksanvisning canon ef 300/2.8L USM

Produkter
(logga in för att koppla)

pane

Aktiv medlem
hejsan

Undrar ifall någon vet hur man kan få tag på en bruksanvisning för ett canon ef 300/2.8L USM.

Kan man hitta det på internet, eller finna det någon annanstans?

Om det är någon ute i etern som har ett sådant så får ni gärna skicka mig en kopia :)

mvh
Patrik

Har haft gluggen några månader nu. Och känner att jag inte utnyttjar gluggen till max. Har hört att den ska vara mycket mycket skarp. De bilder jag tagit har inte blivit så skarpa som jag trott att de ska bli. Jag tror att det i själva verket är jag som gör fel. Jag kan inte objetivet ännu.
Skärpedjupet är så oerhört liten. ska jag blända ner för att få de skarpa bilder jag önskar?

Jag jämför med tidigare ef 300/4L Is USM som jag hade förut och tog skarpa bilder med..

Skärpan skall ju vara märkbar även på f/2,8 och vid närgränsen där sk,djupet är som kortast..

Blir ltie mera kontrast nedbländat + att skärpan skall också den bli bättre.

Har det med tiderna att göra?

Testa uta i dagsljus med typ 1/5000 och f2,8 och fota ngr tegelstenar etc... då borde du kunna utesluta vibrationer. Eller varför inte använda stativ och lika snabb tid.

Gluggen kan ju möjligen vara ett måndagsexemplar även om det skulle vara ytterst surt att inse såklart.

Lycka till!

Mvh Niclas,

Något man inte alltid tänker på vad gäller skärpan är bajonettens skick (om det gäller en begagnad lins). Om kamerahuset kan röra sig i förhållande till linsen måste det påverka skärpan vid de mera känsliga slutartiderna. Linsen sitter stadigt på stativet men kamerahuset rör sig.

Förhoppningsvis har man inte fått ett måndagsexemplar.
Har under vår mörka vinter inte haft förhålladen för snabba tider. har fotat uteslutande med ganksa hög iso och medelsnabba tider.

Har när du säger det, ett mycket dåligt stativhuvud. Får köpa ett stabilare som förhoppningsvis ger det resultat jag önskar.

Om det är stativhuvudet som är boven borde det gå att stabilisera med en påse ris (eller fler) eller nåt över linsen. För att testa.

pane skrev:
Har haft gluggen några månader nu. Och känner att jag inte utnyttjar gluggen till max. Har hört att den ska vara mycket mycket skarp. De bilder jag tagit har inte blivit så skarpa som jag trott att de ska bli. Jag tror att det i själva verket är jag som gör fel. Jag kan inte objetivet ännu.
Skärpedjupet är så oerhört liten. ska jag blända ner för att få de skarpa bilder jag önskar?

Jag jämför med tidigare ef 300/4L Is USM som jag hade förut och tog skarpa bilder med..

Kanonglugg du skaffat!
Bländar du ner 1/2 eller 1 steg sedan har du redan bästa skärpa!! Annars är det någe fel på det ex du köpt.
Givetvis blir skärpejupet större på f 8 jfr f 4.

/Janne

ANNONS