Annons

Budgetzoom till Canon

Produkter
(logga in för att koppla)

fotografmanuelek

Aktiv medlem
Jag ska uppgradera från kitobjektivet på min EOS 350d. Jag vill ha kvar det gamla objektivet och lägga pengar på ett 70-300. För att få lite mer spelrum helt enkelt. Jag är studerande och måste lägga ribban efter min ekonomiska situation så det handlar inte om så värst mycket pengar. Absolut max 2500:-

De jag har kikat på är ju TAMRON AF DI 70-300/4,5-5,6 och
SIGMA 70-300/4-5.6 DG APO MACRO.

Jag har försökt läsa mig till på olika forum, och även testerna här på sidan vilken glugg som är bäst.

Alla tips och funderingar är välkomna. Men en zoom, gärna med macrofunktion är vad jag är ute efter. Och omfånget ca 70-300.

Bomba mig med förslag!

SIGMA 70-300/4-5.6 DG APO MACRO...
Förmodligen det bästa 70-300 zoomen i den klassen. I övrigt är skillnaderna så små att du inte kommer att se det på dina bilder. Har väl tillägget II nu eller nåt.

Aha, så jag kommer inte hitta någon där det står II.

Men är detta samma objektiv? Sigma 70-300mm f/4-5.6 APO Macro Super

Det heter plötsligt Super.

Extra bra eller?? ; )

Jag har hittat det för 2200:- vilket jag tycker är överkomligt.

Det låter som en gammal modell.
DG är det senaste. Då har objektivet extra antireflexbehandling på bakre linsen vilket är bra. Välj DG om du ska köpa.

Kolla noga med säljaren vilken modell det är, ibland är annonser och listor missvisande.

Ok, nu förstår jag skillnaden.

Jag ska kolla. Vill ju inte köpa nåt som de försöker få bort från hyllan för att en ny modell ska få plats. Särskilt inte om priset kan tänkas ligga runt samma för de två.

Tack så himla mycket för tipsen!

ANNONS
Götaplatsens Foto