Dajo
Aktiv medlem
Jag har ställt frågan på www.nikonforum.se men jag provar här också för fler svar/reflektioner.
Jag har (snart hoppas jag) en Nikon D200.
I objekitvsamlingen har jag bla. en Sigma 70-200 2.8 HSM.
Jag går dock och funderar på att byta ut den mot en Nikkor 70-200 2.8 VR.
Är jag dum i huvudet som spenderar en halv förmögenhet på ett objektiv som kanske inte är märkbart bättre (om man bortser från det faktum att Nikkor har VR på sin glugg)?
Jag borde få 6000kr för min Sigma + 1.4X konvertern om jag säljer den begagnad så det är ju en betydande summa kvar för denna "uppgradering".
Jag anväder brännvidderna kring 100mm väldigt mycket och mitt Sigma 70-200 har väl stått för ca 25% av alla mina bilder och minst 50% av dom som jag valt att ta ut på papper och hänga på väggen.
Hur skulle ni andra resonera kring detta?
Nikkors glugg är ju jäkligt potent men det är ju Sigmas också...
Jag har (snart hoppas jag) en Nikon D200.
I objekitvsamlingen har jag bla. en Sigma 70-200 2.8 HSM.
Jag går dock och funderar på att byta ut den mot en Nikkor 70-200 2.8 VR.
Är jag dum i huvudet som spenderar en halv förmögenhet på ett objektiv som kanske inte är märkbart bättre (om man bortser från det faktum att Nikkor har VR på sin glugg)?
Jag borde få 6000kr för min Sigma + 1.4X konvertern om jag säljer den begagnad så det är ju en betydande summa kvar för denna "uppgradering".
Jag anväder brännvidderna kring 100mm väldigt mycket och mitt Sigma 70-200 har väl stått för ca 25% av alla mina bilder och minst 50% av dom som jag valt att ta ut på papper och hänga på väggen.
Hur skulle ni andra resonera kring detta?
Nikkors glugg är ju jäkligt potent men det är ju Sigmas också...