Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Byta Sony Nex-5 mot Actionkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

Brodet_

Ny medlem
Hej är ny här men behöver lite vägledning.

Har innan försökt med foto hobbyn och köpte då en Sony NEX-5 med två objektiv när den var ny.

Har med tiden kommit underfull med att jag gillar video mer än stillbilder, Jag i min oprofessionella mening trivs inte med NEX-5 som videokamera. Framförallt så kan inte inte filma i 16:9 och skulle gärna komma upp i 60FPS i 1080p.

Min plan är att sälja Nex -5 an och istället köpa en Actionkamera typ tex SJCAM 6S eller motsvarande tillsammans med stabliliserings gimbal och extern mikrofon.

Frågan är om jag är trög som säljer NEX-5an och kommer ångra det längre fram. Har den oväntade förmågor som jag missar ?

Vet att jag kommer byta ned mig i kvalité men tror jag kan få bättre bilder med den typen av kamera.

Ställer mest frågan så jag slipper sitta och fundera över om jag gjort rätt i framtiden

Tacksam för alla svar .
 
ANNONS