Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Byte till systemkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

LillJimpa

Ny medlem
Hallå !
Nu är de så att jag ska byta upp mig till en systemkamera och har funderat på Canon EOS 400D med Speedlite 430 EX blixten och 1GB minneskort, men vet inte vilket objektiv jag ska köpa !
Objektivet får kosta runt 2-3 tusen som högst.

Någon som har några förslag?
Mvh LillJimpa !

LillJimpa skrev:
Hallå !
Nu är de så att jag ska byta upp mig till en systemkamera och har funderat på Canon EOS 400D med Speedlite 430 EX blixten och 1GB minneskort, men vet inte vilket objektiv jag ska köpa !
Objektivet får kosta runt 2-3 tusen som högst.

Någon som har några förslag?
Mvh LillJimpa !

köp begagnad tamron 28-75 t.ex

Jag har Kollat in 400D men är inte säker,vad tycker ni?
Kanske var lite otydlig.
Men sen behöver jag även hjälp med objektiv...

Köp den du fallit för men 400D har en nackdel i reklamen kan man använda den som fallskärm men det går int epå riktigt tyvärr.
Köp 400D den är den bästa i klassen.

Ett 17-70 som tidigare är nämnt är en mkt bra start. Det ända negativa om 400D'n är att det är en liten kamera, annars är allt på topp. Ett tamron 28-75 är ett skarpt å bra objetkiv men jag tror du kommer att sakna å inte ha ngt vidvinkel's läge. Sikta på ett Sigma 17-70 2.8-4.5 eller liknande

Det är värt att lägga till 5 kronor hos cyberphoto för chokladen är värd 8 kronor så du sparar 3 kronor hos cyberphoto.

ANNONS
Götaplatsens Foto