Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Camera Armor för Canon & Nikon

Produkter
(logga in för att koppla)
Ruskigt fräckt med militärkamouflage:
yhst-46602444218253_1949_463093

Min kusins make har Camera Armor till sin 400D som jag fick möjlighet att känna lite på. Jag tycker att greppet blev avsevärt mycket bättre och jag skulle nog själv skaffa Camera Armor om jag hade en 350D/400D. Väl värt att testa för er som har lite större labbar och tycker att 400D känns liten.

Mvh/Pär

Jag har testat Camera Armor för Kamera & Bilds räkning och vill varna för att gummit blir halt när det blir blött. Det marginella extra skydd som Camera Armor ger vid väta vägs upp av en marginellt ökad risk att sumpa kameran.

Dessutom: Om det verkligen regnar så krävs något bättre än Camera Armor, som ju inte skyddar kritiska punkter som exempelvis objektivfästet.

Det bästa argumentet jag hört hittills för Camera Armor är Pärs – ökad volym i greppet för små kameror. Näst bästa argumentet är att man onekligen får en kamera med lite originell look, om man nu tycker att det är ett plus.

Edit: Ja, alltså artikeln som Niklas tipsade om ovan medan jag skrev detta.

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto