Annons

Camera RAW 3.7 och preview i bridge ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Stisse

Aktiv medlem
Hej

Har uppdaterat till Camera Raw 3.7 och när jag öppnar bridge så genereras inga thumbs för mina CR2 filer??
Går jätte bra att dubbelklicka och den öppnar upp Camera Raw och jag kan jobba med filen.

Någon som har en lösning ?

Mvh
Stefan Krantz

Har du senaste versionen av Bridge? Kör Adobes uppdateringsprogram så får du det senaste av allt, då brukar det funka.

Körde uppdatering idag av allt i CS2 inkl Bridge, men jag ser bara ikon på alla CR2 filer..

Hade samma problem. Efter lite sök på Adobes hemsida löste sig problemet genom följande manövrar.

CameraRaw.8bi ska ligga på ett ställe bara och det är här:
C:\Program\Vanliga filer\Adobe\Plug-Ins\CS2\File Formats
DU får nog starta om CS2 för att det ska hitta filen där.

När du har lagt filen där ska du öppna Bridge och göra något som heter Purge Central Cache. Därefter ska Bridge göra större tumnaglar. I alla fall hjälpte det mig.

Bilagor

• purge.jpg
    purge.jpg
    72.1 KB · Visningar: 221
hansl54 skrev:
Hade samma problem. Efter lite sök på Adobes hemsida löste sig problemet genom följande manövrar.

CameraRaw.8bi ska ligga på ett ställe bara och det är här:
C:\Program\Vanliga filer\Adobe\Plug-Ins\CS2\File Formats
DU får nog starta om CS2 för att det ska hitta filen där.

När du har lagt filen där ska du öppna Bridge och göra något som heter Purge Central Cache. Därefter ska Bridge göra större tumnaglar. I alla fall hjälpte det mig.

Det kan vara så att stället också heter C:\Program\Delade filer\Adobe\Plug-Ins\CS2\File Formats

Fungerade efter jag lagt den C:\Program\Vanliga filer\Adobe\Plug-Ins\CS2\File Formats
också..

Thanks..

/Stefan

ANNONS
Götaplatsens Foto