Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 10-22

Produkter
(logga in för att koppla)

Crona

Aktiv medlem
Är väldigt intresserad av att köpa vidvinkelobjektivet canon 10-22. Hörde att Sigma hade ett alternativ till detta (10-20) och undrar om det är så stor skillnad som det är i prislapparna?
 
Om du läser senaste numret av Digital Foto För Alla, så har dom en jämförande test mellan dessa två objektiv b.la. Där Sigma's optik (10-20) får bättre recensioner i optisk kvalité än Canons.
Min erfarenhet är dock att det finns många "måndagsexemplar" av Sigma's optik. Och att Sigma/Tura har en mindre bra service. Jag har haft tur med min Sigma och inte behövt anlita någon service.
Ett spännande objektiv oavsett om du väljer Canon eller Sigma!

Går att köpa ett helt nytt Canon på Tradera för 4999:-, och då är skillnaden inte så stor.
http://www.tradera.com/HELT_NY_CANON_EF_S_10_22_3_5_4_5_USM_1_ars_GARANTI_-auktion-70011174
 
Senast ändrad:
Är väldigt intresserad av att köpa vidvinkelobjektivet canon 10-22. Hörde att Sigma hade ett alternativ till detta (10-20) och undrar om det är så stor skillnad som det är i prislapparna?

Jag jämförde också dessa objektiven och i någon recension jag såg så var det stor skillnad på den optiska kvaliten till Canons fördel.

Det kan vara så att recensenten hade fått en måndagsex av Sigmat men vad säger att du inte får det också? Och hur vet man att man fått ett "perfekt" exemplar? Nej jag kommer aldrig köpa Sigma framöver. Jag är stolt ägare av Canons 10-22, kan inte vara nöjdare!
 
Kan bara hålla med ovanstående.
Har visserligen inte jämfört dessa vidvinklar, men jag har Canons 10-22 och är helnöjd. Det är nog det objektiv jag använder mest och med min erfarenhet av Sigma skulle jag inte våga köpa deras version.
Detta är givetvis min uppfattning som baseras på ägandet av en Sigmaglugg och jag vet samtidigt att många är nöjda med sina Sigmaobjektiv, så...
 
ANNONS