Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 15-85, fokusproblem

Produkter
(logga in för att koppla)

belorios

Medlem
Hallojen allesammans

Har ett ganska mysko "fokuserings" problem med mitt 15-85, det är nämnligen som så att när jag inte använt kamera på ett tag (över 3 timmar cirka) så tar det ett tag innan det går att fokusera. Det är precis som att det slirar innutikamera, detta påverkar både mf och af. I det lilla fönstret så rör sig i princip inte "avständsmätaren". Problemet kommer och går lite som det själv vill, ibland funkar det kanon och ibland så kan det ta över en minut innan man snurrat tills det går att fokusera.

Någon som har någon bra idé på åtgärd eller det är bara att bita i det sura äpplet å skicka in den på garanti åtgärd hos Canon?
 
Det låter ju onekligen som att någonting är trasigt och om jag vore du skulle jag skicka in det på lagning.
 
ANNONS