Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon 17-55/2,8 vs Sigma 17-50/2,8
- Trådstartare iknor
- Start datum
antonlindstrom
Aktiv medlem
Ptja, vad ska man svara på en sådan fråga?
Jag valde Canons pga skärpan över hela bilden, jag har inte ångrat mig en sekund.
Jag valde Canons pga skärpan över hela bilden, jag har inte ångrat mig en sekund.
Scratchen
Aktiv medlem
Jag ställde mig själv samma fråga för ett halvår sen, var då i köpartagen. Läste alla recensioner jag kom över, även jämförelser, och fattade därefter beslutet att köpa Sigmat. Recensionerna vägde ena gången över till Sigmas fördel, andra gången till Canons fördel.
Är otroligt nöjd med Sigmat! Då var det dessutom lite billigare, vet inte hur prislägena för de två ser ut idag.
Är otroligt nöjd med Sigmat! Då var det dessutom lite billigare, vet inte hur prislägena för de två ser ut idag.
iknor
Aktiv medlem
Ptja, vad ska man svara på en sådan fråga?
Svår fråga, men om någon har provat båda objektiven kanske man kan lista några för- och nackdelar med de olika objektiven.
Menar du att Canon-objektivet ger bättre skärpa över en större del av bilden än vad Sigmat gör?
Jag ställde mig själv samma fråga för ett halvår sen, var då i köpartagen. Läste alla recensioner jag kom över, även jämförelser, och fattade därefter beslutet att köpa Sigmat. Recensionerna vägde ena gången över till Sigmas fördel, andra gången till Canons fördel.
Sigma: 5694 :-
Canon: 8441
Scratchen
Aktiv medlem
Den prisskillnaden skulle jag aldrig kunna motivera för mig själv. Har provat båda och Canonen är inte värd nästan 3000kr extra.Sigma: 5694 :-
Canon: 8441
antonlindstrom
Aktiv medlem
Svår fråga, men om någon har provat båda objektiven kanske man kan lista några för- och nackdelar med de olika objektiven.
Menar du att Canon-objektivet ger bättre skärpa över en större del av bilden än vad Sigmat gör?
Det jag upplevde var framförallt bättre kantskärpa med Canons version. I centrum är de ganska lika.
Som sagts, har man inte gott om pengar så är nog Sigman ett vettigt val. Har man inga problem att betala kommer man inte ångra ett köp av Canons.
Scratchen
Aktiv medlem
Tack för er hjälp!
Det får bli ett Sigma den här gången![]()
Ett bra val! Tror du kommer bli jättenöjd!